Uso de una herramienta didáctica para la práctica de la entonación en hablantes no nativos de español

Visualitza/ Obre
Data de publicació
2019Autor/a
Oplustil, Pilar
Toledo, Gloria
Citació recomanada
Oplustil, Pilar;
Toledo, Gloria;
.
(2019)
.
Uso de una herramienta didáctica para la práctica de la entonación en hablantes no nativos de español.
Sintagma: revista de lingüística, 2019, vol. 31, p. 37-50.
https://doi.org/10.21001/sintagma.2019.31.03.
Metadades
Mostra el registre d'unitat completResum
Aquest estudi parteix de la caracterització de l’entonació de les peticions i les ordres en l’espanyol de
Xile, amb l’objectiu de crear una eina computacional per a la didàctica de l’espanyol com a llengua
estrangera (ELE) i amb la finalitat de posar a prova aquesta eina entre 10 aprenents d’ELE. La
caracterització realitzada entre parlants xilens revela diferències entre l’entonació d’homes i dones pel
que fa als actes de parla abordats, i l’aplicació de l’eina entre els aprenents d’ELE posa de manifest la
major dificultat que tant els homes com les dones experimenten per imitar el patró entonatiu de les
ordres. D’altra banda, aquest estudi demostra els avantatges de l’eina, ja que el 100% dels aprenents
va millorar la seva producció després d’haver-servit d’aquest recurs didàctic.
És part de
Sintagma: revista de lingüística, 2019, vol. 31, p. 37-50Projectes de recerca europeus
Col·leccions
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: