Uso de una herramienta didáctica para la práctica de la entonación en hablantes no nativos de español

View/ Open
Issue date
2019Author
Oplustil, Pilar
Toledo, Gloria
Suggested citation
Oplustil, Pilar;
Toledo, Gloria;
.
(2019)
.
Uso de una herramienta didáctica para la práctica de la entonación en hablantes no nativos de español.
Sintagma: revista de lingüística, 2019, vol. 31, p. 37-50.
https://doi.org/10.21001/sintagma.2019.31.03.
Metadata
Show full item recordAbstract
Aquest estudi parteix de la caracterització de l’entonació de les peticions i les ordres en l’espanyol de
Xile, amb l’objectiu de crear una eina computacional per a la didàctica de l’espanyol com a llengua
estrangera (ELE) i amb la finalitat de posar a prova aquesta eina entre 10 aprenents d’ELE. La
caracterització realitzada entre parlants xilens revela diferències entre l’entonació d’homes i dones pel
que fa als actes de parla abordats, i l’aplicació de l’eina entre els aprenents d’ELE posa de manifest la
major dificultat que tant els homes com les dones experimenten per imitar el patró entonatiu de les
ordres. D’altra banda, aquest estudi demostra els avantatges de l’eina, ja que el 100% dels aprenents
va millorar la seva producció després d’haver-servit d’aquest recurs didàctic.
Is part of
Sintagma: revista de lingüística, 2019, vol. 31, p. 37-50European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: