Show simple item record

dc.contributor.authorColoma, Carmen Julia
dc.contributor.authorAraya, Claudia
dc.contributor.authorQuezada, Camilo
dc.contributor.authorPavez, María Mercedes
dc.contributor.authorÁlvarez, Carlos
dc.contributor.authorMaggiolo, Mariangela
dc.date.accessioned2021-03-16T08:58:18Z
dc.date.available2021-03-16T08:58:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0214-9141
dc.identifier.issn2013-6455
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/70747
dc.description.abstractAquest estudi inspecciona el desenvolupament de la gramaticalitat i la complexitat de les oracions en nens que parlen castellà amb trastorn específic del llenguatge (TEL). Quaranta set nens es van agrupar segons l’edat (4-5 i 6-7 anys) i els diagnòstics (TEL i desenvolupament típic del llenguatge, DTL). Les narracions orals dels nens es van analitzar tenint en compte la gramaticalitat i la complexitat de les oracions. Els resultats van mostrar que els nens amb TEL i DTL segueixen un patró de desenvolupament similar, tant en la gramaticalitat com en la complexitat de les oracions. Tanmateix, tot i que la complexitat de la frase dels nens amb TEL és similar a la complexitat de les frases dels nens amb DTL, els nens amb TEL són més poc programàtics que els nens amb TLD. Finalment, es va observar que la correlació entre oracions complexes i oracions no programàtiques evoluciona de manera diferent amb nens amb TEL i amb DTL.ca_ES
dc.description.abstractThis study inspects the development of grammaticality and sentence complexity in Spanish-speaking children with specific language impairment (SLI). Forty-seven children were grouped following age (4-5 and 6-7) and diagnostics (SLI and Typical Language Development, TLD). Children’s oral narratives were analyzed considering grammaticality and sentence complexity. Results showed that children with SLI and TLD children follow a similar developmental pattern, both in grammaticality and sentence complexity. However, although the sentence complexity of children with SLI is similar to the sentence complexity of children with TLD, children with SLI are more ungrammatical than children with TLD. Finally, correlation between complex sentences and ungrammatical sentences was found to evolve differently when considering children with SLI and children with TLD.ca_ES
dc.description.sponsorshipFunding from PIA-CONICYT Basal Funds for Centers of Excellence Project FB0003 is gratefully acknowledged.ca_ES
dc.language.isoengca_ES
dc.publisherEdicions i Publicacions de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/sintagma.2019.31.06ca_ES
dc.relation.ispartofSintagma: revista de lingüística, 2019, vol. 31, p. 87-101ca_ES
dc.rightscc-by (c) Coloma et al., 2019ca_ES
dc.rightscc-by (c) Universitat de Lleida. Departament d'Anglès i Lingüística, 2019ca_ES
dc.rightscc-by (c) Universitat de Lleida. Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica, 2019ca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTrastorn específic del llenguatgeca_ES
dc.subjectGramaticalitatca_ES
dc.subjectComplexitat semànticca_ES
dc.subjectProblemes morfosintàcticsca_ES
dc.subjectSpecific language impairmentca_ES
dc.subjectGrammaticalityca_ES
dc.subjectSyntactic complexityca_ES
dc.subjectMorphosyntactic problemsca_ES
dc.titleDevelopment of grammaticality and sentence complexity in monolingual Spanish-speaking children with specific language impairment: An exploratory studyca_ES
dc.title.alternativeDesenvolupament de la gramaticalitat i la complexitat de les oracions en nens monolingües de parla espanyola amb deficiències lingüístiques específiques: Un estudi exploratorica_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21001/sintagma.2019.31.06


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by (c) Coloma et al., 2019
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by (c) Coloma et al., 2019