Comunicación del conocimiento propio y relaciones discursivas en el género tesis

Ver/ Abrir
Fecha de publicación
2019Autor/a
Meza, Paulina
Cunha, Iria da
Cita recomendada
Meza, Paulina;
Cunha, Iria da;
.
(2019)
.
Comunicación del conocimiento propio y relaciones discursivas en el género tesis.
Sintagma: revista de lingüística, 2019, vol. 31, p. 103-130.
https://doi.org/10.21001/sintagma.2019.31.07.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Una de
les principals dificultats que té un estudiant a l’escriure la seva tesi és expressar el coneixement
propi. La nostra hipòtesi és que hi ha algunes funcions de la comunicació del coneixement propi
(FCCP) en el gènere tesi que tenen una correspondència substancial amb les relacions discursives
(RD) de la Teoria de l’Estructura Retòrica, més coneguda com Rhetorical Structure THeory (RST).
L’establiment d’una correlació permetrà oferir als estudiants les marques discursives emprades amb
freqüència per expressar les FCCP en aquest gènere i, així, ajudar-los a redactar adequadament les
seves tesis. Plantegem com a objectiu determinar entre quines FCCPs i RD hi ha una correspondència
substancial en el gènere tesi. Els resultats indiquen que hi ha correspondències rellevants entre
algunes FCCP i RD, mentre que en altres casos no es donen aquestes correspondències o no són
rellevants. A partir de les FCCP i RD correlacionades proposem dues estratègies complementàries
per ajudar els estudiants a expressar el coneixement propi en les seves tesis.
Es parte de
Sintagma: revista de lingüística, 2019, vol. 31, p. 103-130Proyectos de investigación europeos
Colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: