Comunicación del conocimiento propio y relaciones discursivas en el género tesis

Visualitza/ Obre
Data de publicació
2019Autor/a
Meza, Paulina
Cunha, Iria da
Citació recomanada
Meza, Paulina;
Cunha, Iria da;
.
(2019)
.
Comunicación del conocimiento propio y relaciones discursivas en el género tesis.
Sintagma: revista de lingüística, 2019, vol. 31, p. 103-130.
https://doi.org/10.21001/sintagma.2019.31.07.
Metadades
Mostra el registre d'unitat completResum
Una de
les principals dificultats que té un estudiant a l’escriure la seva tesi és expressar el coneixement
propi. La nostra hipòtesi és que hi ha algunes funcions de la comunicació del coneixement propi
(FCCP) en el gènere tesi que tenen una correspondència substancial amb les relacions discursives
(RD) de la Teoria de l’Estructura Retòrica, més coneguda com Rhetorical Structure THeory (RST).
L’establiment d’una correlació permetrà oferir als estudiants les marques discursives emprades amb
freqüència per expressar les FCCP en aquest gènere i, així, ajudar-los a redactar adequadament les
seves tesis. Plantegem com a objectiu determinar entre quines FCCPs i RD hi ha una correspondència
substancial en el gènere tesi. Els resultats indiquen que hi ha correspondències rellevants entre
algunes FCCP i RD, mentre que en altres casos no es donen aquestes correspondències o no són
rellevants. A partir de les FCCP i RD correlacionades proposem dues estratègies complementàries
per ajudar els estudiants a expressar el coneixement propi en les seves tesis.
És part de
Sintagma: revista de lingüística, 2019, vol. 31, p. 103-130Projectes de recerca europeus
Col·leccions
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: