Show simple item record

dc.contributorCàtedra Educació i Adolescència. Universitat de Lleida
dc.contributor.authorMartínez Sainz, G.
dc.contributor.authorBarry, M.
dc.contributor.authorUrrea Monclús, Aida
dc.date.accessioned2020-12-09T09:18:31Z
dc.date.available2020-12-09T09:18:31Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn9788491442547
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/70023
dc.description.abstractEn aquest monogràfic, es presenten algunes recomanacions sobre com cal incorporar de manera estratègica i significativa les tecnologies digitals en l’ECG. L’Educació per a la Ciutadania Global (ECG) pretén empoderar als estudiants per a que s’involucrin i assumeixin un rol actiu tant local, nacional com globalment, per afrontar i resoldre reptes globals, i així, convertir-se en contribuïdors per un món més just, pacífic, tolerant, inclusiu, segur i sostenible (UNESCO, 2018, p. 6). • Hi ha principis claus de l’ECG que coincideixen amb el treball emergent sobre l’Educació per a la Ciutadania Digital (ECD), els quals estan identificats en el present estudi: drets, relacions, responsabilitats, identitat, agència i compromís. • S’identifiquen les pràctiques pedagògiques que donen suport a l’ús de tecnologies digitals per a l’ECG (creació, circulació, conexió i col·laboració), la qual cosa representa diferents oportunitats i nivells de participació dels estudiants. El seu compromís amb aquestes pràctiques en l’ECG fomenta l’agència entre els joves a través de polítiques participatives. • Plataformes digitals, com Twitter, creen espais en línia per al desenvolupament professional que són inclusius, flexibles y generatius, per poder compartir idees, intercanviar coneixement i reduir la sensació d’aïllament que alguns professors de l’ECG apunten. • Cal donar èmfasi als professors com a mediadors que faciliten l’aprenentatge a través de l’ús estratègic de tecnologies digitals per permetre connexions i relacions, mentre reconeixen que aquestes tecnologies són merament eines addicionals a l’ECG. • Les tecnologies digitals són clau per empoderar els nens i adolescents amb l’objectiu d’afirmar els seus drets de participació en assumptes cívics, socials i polítics que els afecten i evitar la marginació i la incomprensió amb què es troben en el seu dia a dia. • L’activisme digital dóna als nens, nenes i adolescents l’oportunitat de participar activament en debats públics; per expressar preocupacions polítiques i influenciar l’agenda dels polítics, de les organitzacions i dels ens públics; per connectar, així, dins i més enllà dels seus grups socials i comunitats, a fi de generar nous llocs de trobada com a ambients d’aprenentatge; i organitzar accions col·lectives per al seu propi benefici i per al de la seves comunitats. • Els mestres i els educadors han de ser conscients dels reptes que les tecnologies digitals generen amb l’objectiu d’ajudar els nens, nenes i adolescents a navegar per aquests desafiaments i vèncer-ne els riscos que suposen.
dc.format.extent44 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.language.isospaca_ES
dc.language.isoengca_ES
dc.publisherEdicions de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/monografics.7.2020ca_ES
dc.relation.ispartofseriesCàtedra Educació i Adolescència, Abel Martínez Oliva. Col·lecció monogràfics, vol. 7
dc.rightscc-by-nc-nd (c) Edicions de la Universitat de Lleida ; Càtedra Educació i Adolescència. Universitat de Lleida ; els autors, 2020ca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEducació per a la Ciutadania Global (ECG)
dc.subjectPlataformes digitals
dc.subjectTecnologies digitals
dc.subjectInfants
dc.subjectAdolescents
dc.subjectDrets
dc.titleAgència infantil i adolescent i activisme digital en l’educació per als drets de la infància i la ciutadania globalca_ES
dc.title.alternativeAgencia infantil y adolescente y activismo digital en la educación para los derechos de la infancia y la ciudadanía globalca_ES
dc.title.alternativeChild and adolescent agency and digital activism in children’s rights and global citizenship educationca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookca_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21001/monografics.7.2020


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc-nd (c) Edicions de la Universitat de Lleida ; Càtedra Educació i Adolescència. Universitat de Lleida ; els autors, 2020
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc-nd (c) Edicions de la Universitat de Lleida ; Càtedra Educació i Adolescència. Universitat de Lleida ; els autors, 2020