Materials en accés obert derivats de l'activitat docent del professorat i documents informatius sobre docència elaborats per les unitats administratives i acadèmiques de la UdL.

Subcomunitats dins d'aquesta comunitat

Enviaments recents

  • La festa de les Falles, Haros, Halhas i Brandons. Bases per a un model de salvaguarda 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El present document té com a objectiu establir les bases per a un model de salvaguarda per a la festa de les Falles, Haros, Halhas i Brandons, que serveixi a les entitats o organismes que hagin de gestionar la tradició. ...
  • Malalt amb transaminases persistentment elevades. Seminari 4D 

    Piñol Felis, Carme; Reñé Espinet, Josep Maria (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2016)
    Què s’ha de fer amb un malalt amb transaminases persistentment elevades? Es mostren 4 casos diferents que permeten fer el diagnòstic diferencial, plantejar les proves pertinents i fer el tractament i les alternatives ...
  • Malalt amb transaminases persistentment elevades. Seminari 4C 

    Piñol Felis, Carme; Reñé Espinet, Josep Maria (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2016)
    Què s’ha de fer amb un malalt amb transaminases persistentment elevades? Es mostren 4 casos diferents que permeten fer el diagnòstic diferencial, plantejar les proves pertinents i fer el tractament i les alternatives ...
  • Malalt amb transaminases persistentment elevades. Seminari 4B 

    Piñol Felis, Carme; Reñé Espinet, Josep Maria (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2016)
    Què s’ha de fer amb un malalt amb transaminases persistentment elevades? Es mostren 4 casos diferents que permeten fer el diagnòstic diferencial, plantejar les proves pertinents i fer el tractament i les alternatives ...
  • Diagnòstic precoç de càncer colorectal. Seminari 3D 

    Piñol Felis, Carme; Reñé Espinet, Josep Maria (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2016)
    És possible el diagnòstic precoç del càncer colorectal? Es mostren 4 casos diferents que permeten fer el diagnòstic diferencial, plantejar les proves pertinents i fer el tractament i les alternatives terapèutiques oportunes.
  • Diagnòstic precoç de càncer colorectal. Seminari 3C 

    Piñol Felis, Carme; Reñé Espinet, Josep Maria (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2016)
    És possible el diagnòstic precoç del càncer colorectal? Es mostren 4 casos diferents que permeten fer el diagnòstic diferencial, plantejar les proves pertinents i fer el tractament i les alternatives terapèutiques oportunes.
  • Diagnòstic precoç de càncer colorectal. Seminari 3B 

    Piñol Felis, Carme; Reñé Espinet, Josep Maria (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2016)
    És possible el diagnòstic precoç del càncer colorectal? Es mostren 4 casos diferents que permeten fer el diagnòstic diferencial, plantejar les proves pertinents i fer el tractament i les alternatives terapèutiques oportunes.
  • Análisis de la composición geométrica y perspectiva de una obra pictórica del XVIII 

    Argelich, María Antonia (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2018)
    Giambattista Tiépolo: La traslación de la santa casa de Loreto (boceto), 1743, óleo sobre lienzo, 124 x 85 cm. Gallerie dell’Accademia, Venecia (modelo preparatorio realizado para el fresco de la Iglesia de Santa Maria de ...
  • Análisis de la composición geométrica y perspectiva de una obra pictórica del cinquecento 

    Argelich, María Antonia (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2018)
    Jacopo Robusti (llamado Tintoretto): Traslación del cuerpo de San Marcos, 1562-66, óleo sobre lienzo, 421 x 306 cm. Galería de la Academia, Venecia (realizado para la Scuola Grande di San Marco, en Venecia).
  • Transcripción fonológica AFI 

    Calero Fernández, Ma. Ángeles (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
    Transcribe fonológicamente los fragmentos que se señalan en negrita en las siguientes frases. Utiliza el alfabeto de la AFI.
  • Rasgos articulatorios de las consonantes ARFE 

    Calero Fernández, Ma. Ángeles (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
    Rasgos articulatorios de los fonemas consonánticos del español
  • Guia per superar reptes en l’ensenyament i aprenentatge de l’anglès a l’etapa de Primària 

    Erta Ruiz, Èlia; Gabernet Foix, Laura; Irun Chavarria, Montse; Mesegué Sabaté, Ma. Sogues; Navas Bernat, Rosa Ma.; Teixidó Sanjuan, Olga (Universitat de Lleida. Institut de Ciències de l'Educació, 2020-02)
    Aquest document s’ha elaborat dins l‘activitat de formació de l’ICE de la Universitat de Lleida, Equip ICE: L’anglès va de debò. Projecte Educatiu, iniciat el curs 2015-16. Ha estat fruit de les aportacions de tots els ...
  • Fitxa 1. Pas a pas 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    L’ós bru és ben present als nostres Pirineus i per tant, hi ha un equip de persones que segueixen les seves traces i estan ben atents als seus moviments, utilitzant principalment el sentit de la vista. Amb aquesta activitat ...
  • Fitxa 2. Parem l'orella 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El nostre dia a dia és ple de sons, però quins són els més característics del país de l’ós? Aquesta activitat ens permetrà descobrir a la classe el sentit de l’oïda, fent un viatge sonor per un entorn natural Pirinenc ...
  • Fitxa 3. A palpentes 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El país de l’ós bru és l’excusa perfecte per descobrir alguns elements mitjançant el tacte. Palpem elements coneguts, sorprenents, nous, freds, rugosos, tous, llisos... per tal de descobrir la gran diversitat que ens amaga ...
  • Fitxa 6. Rinxols d'or i un nou final 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El conte de la Rinxols d’Or ha estat explicat moltes vegades, i després de fugir corrents espantada, la història s’acaba sense més ni més. En aquest cas, es fa la proposta d’un final més llarg, per reflexionar sobre l’actitud ...
  • Fitxa 4. Quina olor 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El nostre dia a dia és ple d’olors tot i que sovint no hi posem atenció. Una olor ens pot portar a un record d’un indret o d’un menjar, una olor pot ser agradable o desagradable, bona olor o pudor. Quines són les olors que ...
  • Fitxa 5. Qui menja sopes se les pensa totes 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    Pels éssers vius l’alimentació és bàsica per poder viure però no tots ens alimentem del mateix. Aquesta activitat descobreix l’alimentació de l’ós bru i la compara amb la nostra. A diferència de nosaltres, els animals basen ...
  • Com afecta el temps a les nostres vides? Un projecte per aprendre a analitzar críticament les dades a secundària 

    Pifarré Turmo, Manoli; Cujba, Andreea; Cuellar, C.; Sánchez de Ocaña, F.; Solsona, K.; Mateu, I. (2020)
    L’ús diari i extensiu de les tecnologies digitals està creant grans repositoris de dades. Aquestes dades poden tenir un gran potencial per millorar la vida de les persones si som capaços de comprendre-les i fer-ne un anàlisi ...
  • Els carbohidrats 

    Guillén Martínez, Pere (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
    Els carbohidrats són biomolècules orgàniques formades bàsicament per carboni (C), hidrogen (H) i oxigen (O), que de forma general, tenen la fórmula empírica Cn(H2O)n. Per aquest motiu, aquestes substàncies rebien aquest nom.

Mostra'n més