Show simple item record

dc.contributor.authorPrat Ambrós, Queralt
dc.contributor.authorCamerino Foguet, Oleguer
dc.contributor.authorCastañer Balcells, Marta
dc.contributor.authorAndueza Azcona, Juan A.
dc.contributor.authorPuigarnau Coma, Sílvia
dc.date.accessioned2020-11-17T13:38:35Z
dc.date.available2020-11-17T13:38:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1577-4015
dc.identifier.issn2014-0983
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/69899
dc.description.abstractS’analitza el desenvolupament d’una intervenció en educació física (EF) basada en el Model pedagògic de responsabili­tat personal i social (MRPS) i el seu efecte sobre l’alumnat. Mitjançant una anàlisi metodològica mixta (mixed methods ­research) –registres observacionals de l’actuació del docent amb la seva autovaloració i resultats dels qüestionaris emplenats pels alumnes– es comparen les sessions d’EF d’un trimestre, en un institut públic d’ESO, corresponents a dos docents; el primer docent desenvolupa un estil tradicional d’assignació de tasques i el segon docent una metodologia innovadora basada en la presa de consciència, la responsabilitat en l’acció, trobada del grup i autoavaluació. La mostra estava composta per 44 estudiants d’EF adolescents, 21 noies i 23 nois (M = 13.95; DE = 1.08). Els resultats ­il·lustren que l’MRPS influeix positivament en la participació de l’alumne en el desenvolupament de la classe en contrast amb el tractament tradicional, generant una percepció favorable en l’alumne de les seves Necessitats Psicològiques Bàsiques, motivació cap a l’EF, esportivitat i estil de vida actiu.ca_ES
dc.description.abstractThis paper aims to analyse a physical education intervention based on the pedagogical model of teaching personal and social responsibility through physical activity (TPSR) and students’ motivation towards physical education (PE) class at a secondary school. Using mixed methods research, we merge a systematic observational methodology of sessions and questionnaires in order to compare the teaching behaviours of two teachers at a public school in Lleida (Spain) during a three-month period. One teacher implemented a traditional style based on task assignment, while the other teacher introduced an innovative methodology based on awareness, responsibility for action, group meetings and self-assessment. A total of 44 students, 21 females and 23 males (M= 13.95; SD= 1.08), participated in the study. Results show that compared with the traditional approach, TPSR has a positive influence on student development in class and on students’ subsequent favourable perceptions of their Basic Psychological Needs, motivation in physical education, athleticism and active lifestyle.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.publisherInstitut Nacional d'Educació Física de Catalunyaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2019/2).136.06ca_ES
dc.relation.ispartofApunts. Educació Física i Esports , 2019, núm. 136, 2r trimestre, p. 83-99ca_ES
dc.rightscc-by-nc-nd (c) Prat et al., 2019ca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectInnovació pedagògicaca_ES
dc.subjectModel pedagògicca_ES
dc.subjectResponsabilitat personal i socialca_ES
dc.titleEl model pedagògic de responsabilitat personal i social com a motor d’innovació en educació físicaca_ES
dc.title.alternativeEl modelo pedagógico de responsabilidad personal y social como motor de innovación en educación físicaca_ES
dc.title.alternativeThe Personal and Social Responsibility Model to Enhance Innovation in Physical Educationca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2019/2).136.06


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc-nd (c) Prat et al., 2019
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc-nd (c) Prat et al., 2019