El model pedagògic de responsabilitat personal i social com a motor d’innovació en educació física

Issue date
2019Author
Prat Ambrós, Queralt
Suggested citation
Prat Ambrós, Queralt;
Camerino Foguet, Oleguer;
Castañer Balcells, Marta;
Andueza Azcona, Juan A.;
Puigarnau Coma, Sílvia;
.
(2019)
.
El model pedagògic de responsabilitat personal i social com a motor d’innovació en educació física.
Apunts. Educació Física i Esports , 2019, núm. 136, 2r trimestre, p. 83-99.
https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2019/2).136.06.
Metadata
Show full item recordAbstract
S’analitza el desenvolupament d’una intervenció en educació física (EF) basada en el Model pedagògic de responsabilitat personal i social (MRPS) i el seu efecte sobre l’alumnat. Mitjançant una anàlisi metodològica mixta (mixed methods research) –registres observacionals de l’actuació del docent amb la seva autovaloració i resultats dels qüestionaris emplenats pels alumnes– es comparen les sessions d’EF d’un trimestre, en un institut públic d’ESO, corresponents a dos docents; el primer docent desenvolupa un estil tradicional d’assignació de tasques i el segon docent una metodologia innovadora basada en la presa de consciència, la responsabilitat en l’acció, trobada del grup i autoavaluació. La mostra estava composta per 44 estudiants d’EF adolescents, 21 noies i 23 nois (M = 13.95; DE = 1.08). Els resultats il·lustren que l’MRPS influeix positivament en la participació de l’alumne en el desenvolupament de la classe en contrast amb el tractament tradicional, generant una percepció favorable en l’alumne de les seves Necessitats Psicològiques Bàsiques, motivació cap a l’EF, esportivitat i estil de vida actiu.
Is part of
Apunts. Educació Física i Esports , 2019, núm. 136, 2r trimestre, p. 83-99European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: