Pere García de Benavarri y el retablo mayor del convento de San Francisco de Barbastro

View/ Open
Issue date
2003Suggested citation
Velasco González, Alberto;
.
(2003)
.
Pere García de Benavarri y el retablo mayor del convento de San Francisco de Barbastro.
Locus Amoenus, 2003, núm. 6, p. 75-89.
https://doi.org/10.5565/rev/locus.122.
Metadata
Show full item recordAbstract
L'estudi que avui presentem aporta novetats a l'entorn de l'etapa primerenca del pintor Pere Garcia de Benavarri (doc. 1445-1485), bàsicament, la confirmació definitiva del seu aprenentatge a Saragossa al taller de Blasco de Grañén (doc. 1422-1459), i l'atribució d'una sèrie d'obres fins ara relacionades amb mestres diversos, entre ells el Mestre de Riglos. La personalitat del darrer fou creada per Gudiol Ricart, tot teixint un entramat de realitzacions que no es caracteritza, precisament, per la seva homogeneïtat. Així, demostrem com el retaule de Riglos, que dóna nom al mestre, fou en realitat un projecte executat per Blasco de Grañén i el seu taller, amb una evident intervenció de Pere Garcia al Calvari (National Gallery, Londres), la qual cosa ens porta a reivindicar la inexistència real de l'anònim en qüestió.
Is part of
Locus Amoenus, 2003, núm. 6, p. 75-89European research projects
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Revisant Pere Garcia de Benavarri. Noves precissions a l'etapa saragossana
Velasco González, Alberto (Departament d'Art i Musicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2006)L'estudi que avui presentem aporta novetats a l'entorn de l'etapa primerenca del pintor Pere Garcia de Benavarri (doc. 1445-1485), bàsicament, la confirmació definitiva del seu aprenentatge a Saragossa al taller de Blasco ... -
Movement on the Altar: Gothic Tabernacle-altarpieces in the Crown of Arag on (and Their Context)
Velasco González, Alberto (Institut d’Estudis Medievals (IEM), Universitat Autònoma de Barcelona, 2020)The arrival of tabernacle-altarpieces in regions under the Crown of Aragon makes up part of a complex context revolving around the evolution of altar furnishings from the late Romanesque to the early Gothic period. The ... -
Mossèn Josep Gudiol Cunill, historiador de la pintura gòtica catalana (2ª part)
Velasco González, Alberto (Museu Episcopal de Vic, 2017)Aquest estudi esdevé una primera aproximació a la personalitat de Josep Gudiol i Cunill com a historiador de la pintura gòtica catalana. El text presenta Gudiol com un dels pares de la moderna història de l’art a Catalunya, ...