Procesos y prácticas de planificación textual en la escritura de trabajos académicos de estudiantes universitarios colombianos
Issue date
2019-10-31Author
Becoche Mosquera, Luz Stella
Suggested citation
Becoche Mosquera, Luz Stella.
(2019)
.
Procesos y prácticas de planificación textual en la escritura de trabajos académicos de estudiantes universitarios colombianos.
Universitat de Lleida.
http://hdl.handle.net/10803/668350.
Metadata
Show full item recordEn aquesta tesi doctoral abordem els processos de planificació textual presents en l'escriptura de treballs acadèmics d'estudiants universitaris colombians, a la llum dels models cognitius d'escriptura, principalment el de Flower i Hayes (1981). Aquest estudi parteix de considerar l'escriptura com un procés cognitiu que precisa la posada en marxa de diverses operacions de planificació, a fi d'aconseguir el control conscient del procés de composició. Amb la finalitat d'identificar, caracteritzar i analitzar els processos de planificació textual que duen a terme els estudiants universitaris colombians en l'escriptura dels seus treballs acadèmics i partint d'una metodologia mixta, es van aplicar dos instruments de recol·lecció de dades, els resultats de les quals ens van permetre dissenyar una proposta didàctica, basada en tasques concretes, que busca orientar a l'estudiant en la construcció d'un pla d'escriptura que el porti a gestionar i controlar la composició dels textos que li sol·liciten en la seva carrera. Els resultats reflecteixen, principalment, que els estudiants no aconsegueixen una adequada apropiació dels diversos processos implicats en la planificació dels seus textos. En la majoria dels casos, els estudiants tendeixen a emprar, de forma intuïtiva, algunes estratègies per a la regulació de les seves tasques d'escriptura, entre les quals destaca la recuperació d'informació a través de diverses fonts, però els falta claredat respecte a la forma de posar en actiu les estratègies més adequades de planificació que s'ajustin a situacions d'escriptura específiques i respecte a la forma de traduir-les en tasques concretes.
European research projects
Collections
- Tesis Doctorals [1251]