Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Història de l'Art i Història Social
  • Articles publicats (Història de l'Art)
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Història de l'Art i Història Social
  • Articles publicats (Història de l'Art)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ús de solucions tampó gelificades per a la remoció de pintades vandàliques a la naveta des Tudons (Menorca)

Thumbnail
View/Open
030064català (718.0Kb)
030064castellà (164.0Kb)
Issue date
2019
Author
Barberà Giné, Aleix
Marín, Silvia
Isbert Vaquer, Francesc
Suggested citation
Barberà Giné, Aleix; Marín, Silvia; Isbert Vaquer, Francesc; . (2019) . Ús de solucions tampó gelificades per a la remoció de pintades vandàliques a la naveta des Tudons (Menorca). Unicum, 2019, núm, 18, p. 15-26. http://hdl.handle.net/10459.1/68802.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Abstract
La naveta des Tudons forma part de l’excepcional conjunt monumental prehistòric de Menorca i està considerada la construcció més important de la prehistòria balear i un dels edificis conservats més antics d’Europa. El març de l’any 2018, el monument fou víctima d’un acte vandàlic sense precedents a Menorca: 88 pintades fetes amb esprai negre que afectaren 81 dels blocs de pedra que formen part de l’edifici. Per a la remoció de les pintades es va dissenyar un sistema de neteja seguint la metodologia de treball aquós amb solucions tampó, quelants, gels i emulsions sense tensioactiu del Dr. Richard Wolbers.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/68802
Is part of
Unicum, 2019, núm, 18, p. 15-26
European research projects
Collections
  • Articles publicats (Història de l'Art) [213]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to