Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • català 
    • English
    • català
    • español
  • Inicia la sessió
Repositori Obert UdL
Visualitza l'element 
  •   Inici
  • Recerca
  • Administració d'Empreses
  • Articles publicats (Administració d'Empreses)
  • Visualitza l'element
  •   Inici
  • Recerca
  • Administració d'Empreses
  • Articles publicats (Administració d'Empreses)
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Behavioural analysis of subjects interacting with information technology: categorizing the behaviour of e-consumers

Thumbnail
Visualitza/Obre
Postprint (308.9Kb)
Data de publicació
2015-07-01
Autor/a
Cristóbal Fransi, Eduard
Martín Fuentes, Eva
Daries Ramón, Natalia
Citació recomanada
Cristóbal Fransi, Eduard; Martín Fuentes, Eva; Daries Ramón, Natalia; . (2015) . Behavioural analysis of subjects interacting with information technology: categorizing the behaviour of e-consumers. International Journal of Services Technology and Management, 2015, vol. 21, núm. 1/2/3, p. 163-182. https://doi.org/10.1504/IJSTM.2015.071121.
Impacte


Logo de Web of Science    citacions a Web of Science

Logo d'Scopus    citacions a Scopus

Logo de Google Acadèmic  Google Acadèmic
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Resum
In traditional marketing research, market segmentation has often been used to categorize consumer behaviour. However, this approach has seldom been used to study consumer behaviour when using Information and Communication Technologies (ICTs) in general and the Internet in particular. Based on a sample of 700 subjects, this research proposes segmenting Internet users by applying factor and cluster analysis to divide users into three groups, based on the main reported intended uses of the various Internet applications and tools in the near future. Together with demographic information and envisaged Internet usage, a differential profile is devised for each segment. Analysis also enables extracting the main factors encompassing the different attitudes towards Internet usage. Reflections on the segments obtained, their implications for business management, study limitations and proposals for future research avenues are presented in the conclusions section.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/68370
DOI
https://doi.org/10.1504/IJSTM.2015.071121
És part de
International Journal of Services Technology and Management, 2015, vol. 21, núm. 1/2/3, p. 163-182
Projectes de recerca europeus
Col·leccions
  • Articles publicats (Administració d'Empreses) [238]

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a 
 

 

Explora

Tot el repositoriComunitats i col·leccionsPer data d'edicióAutorsTítolsMatèriesAquesta col·leccióPer data d'edicióAutorsTítolsMatèries

Estadístiques

Veure estadístiques d'ús

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a