Now showing items 21-31 of 31

    • Electrical circuits (II). Planning 

      Solé Llussà, Anna; Aguilar Camaño, David; Ibáñez, Manuel (Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2017)
      Planning a systematic investigation. Presentation on how to plan an experimental inquiry attending to the proposed research question and the corresponding initial ideas about it.
    • Electrical circuits (I). Context 

      Solé Llussà, Anna; Aguilar Camaño, David; Ibáñez, Manuel (Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2017)
      Context orientation and posing of a research question. Introduction to the electrical circuits topic and introduction of concepts as components of electrical circuits (cable, light bulb and battery).
    • Mantenimiento del suelo en plantaciones frutales 

      Urbina Vallejo, Valero (Urbina Vallejo, Valero, 2018)
      En este libro se exponen los principios generales del mantenimiento del suelo en las plantaciones frutales y las diferentes técnicas empleadas, las cuales también son aplicables a otros cultivos leñosos como cítricos, olivo ...
    • Appendix I. Table 1. Instrument for assessing pre- and post-test inquiry task. Each assessment level description is illustrated with an example obtained from the students’ test inquiry tasks 

      Solé Llussà, Anna; Aguilar Camaño, David; Ibáñez, Manuel (Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2018)
      This rubric allows the assessment of the main different scientific skills involved in an inquiry process. Each assessment level description is illustrated with an example obtained from the students’ test inquiry tasks.
    • La descomposició de la fruita (II). Planning 

      Solé Llussà, Anna; Aguilar Camaño, David; Ibáñez, Manuel (Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2018)
      Planning a systematic investigation. Presentation on how to plan an experimental inquiry attending to the proposed research question and the corresponding initial ideas about it.
    • La descomposició de la fruita (III). Interpretation 

      Solé Llussà, Anna; Aguilar Camaño, David; Ibáñez, Manuel (Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2018)
      Interpreting collected data and building scientific knowledge. Introduction to how to build scientific explanations related to the research topic from the collected data.
    • La descomposició de la fruita (I). Context 

      Solé Llussà, Anna; Aguilar Camaño, David; Ibáñez, Manuel (Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2018)
      Context orientation and posing of a research question. Introduction to the research topic: the decomposition process as an essential phase for understanding the life cycle.
    • Guia per a la publicació de materials docents al Campus Virtual 

      Universitat de Lleida. Unitat de Biblioteca i Documentació. Àrea de Serveis als Usuaris (Universitat de Lleida. Unitat de Biblioteca i Documentació, 2019)
      Guia per a la publicació de materials docents al Campus Virtual
    • Com afecta el temps a les nostres vides? Un projecte per aprendre a analitzar críticament les dades a secundària 

      Pifarré Turmo, Manoli; Cujba, Andreea; Cuellar, C.; Sánchez de Ocaña, F.; Solsona, K.; Mateu, I. (2020)
      L’ús diari i extensiu de les tecnologies digitals està creant grans repositoris de dades. Aquestes dades poden tenir un gran potencial per millorar la vida de les persones si som capaços de comprendre-les i fer-ne un anàlisi ...
    • Parlo català/italiano. Àudios 

      Rius, Agnès; Zannol, Loreta (Universitat de Lleida. Institut de Llengües, 2021)
      Parlo català/italiano és un material ideal per entendre i aprendre a parlar català o italià bàsic d’una manera fàcil i senzilla. Està pensat perquè un italià aprengui català i un català, italià, a partir de la comparació ...
    • Parlo català/italiano 

      Rius, Agnès; Zannol, Loreta (Universitat de Lleida. Institut de LlengüesEdicions de la Universitat de Lleida, 2021)
      Parlo català/italiano és un material ideal per entendre i aprendre a parlar català o italià bàsic d’una manera fàcil i senzilla. Està pensat perquè un italià aprengui català i un català, italià, a partir de la comparació ...