Exploració Materials docents (educació superior) per data d'edició
Ara es mostren els elements 1-20 de 31
-
Morfología, processos i hàbitat en rius de muntanya
(Universitat de Lleida. Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl, 1998)L’objectiu del curs és la descripció i l’anàlisi teòric i al camp dels principals elements biòtics i abiòtics (morfologia, processos i hàbitat) que constitueixen els rius de graves en conques de muntanya com a base per a ... -
Apunts i pràctiques per al estudi dels processos fluvials
(Universitat de Lleida. Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl, 1998)L’estudi i el coneixement de la dinàmica fluvial i de la qualitat i la quantitat dels recursos hídrics és un element bàsic per a la gestió hidrològica i, en general, per a la planificació territorial d’un país. En aquest ... -
Apuntes sobre procesos erosivos
(Universitat de Lleida. Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl, 1999)Este libro de apuntes forma parte del material teórico de las asignaturas de Geografía Física Aplicada, Hidrología de Superfície y Conservación de Suelos, Degradación y Conservación de Suelos, Tecnología de Suelos, y Manejo ... -
Notes sobre combinatòria: matemàtica discreta
(Paperkite Editorial, 2002)Aquestes notes pretenen ser una introducció a la Combinatòria Enumerativa, la qual s'ocupa dels problemes de recompte. Els continguts d'aquestes notes estan estructurats en dos capítols, un dedicat als principis, objectes ... -
Manual d'eines de comunicació
(2006)La comunicació és un puntal bàsic per al procés d'ensenyament - aprenentatge, per tant, en l'entorn telemàtic no se n'ha de prescindir. L'ús de la comunicació evitarà la individualització de l’aprenentatge i la sensació ... -
Manual per crear una assignatura virtual
(2006)El Manual d'assignatures virtuals és una guia d'orientació psicopedagògica per a crear assignatures virtuals i semipresencials, i sorgeix amb l'objectiu de facilitar la tasca del professorat en els diferents processos de ... -
Mesura i mostreig de variables geomorfològiques
(Universitat de Lleida. Grup de Recerca de Dinàmica Fluvial (RIUS), 2012-07-04)La mesura de variables hidrosedimentaries i morfològiques utilitzant sistemes comuns i homologats internacionalment és fonamental a l’hora de portar a terme projectes científics en el camp de la hidrologia i la geomorfologia ... -
Metodologia per al diagnòstic hidrològic i morfosedimentari de cursos fluvials : l'exemple del riu Segre
(Universitat de Lleida. Grup de Recerca de Dinàmica Fluvial (RIUS), 2012-12-10)El Règim Natural de Cabals (i.e. RNC) d’un riu, respon al rang complet de variació intra- i interanual del seu règim hidrològic, amb les seves característiques associades a una determinada magnitud, estacionalitat, durada ... -
Estrategias para el diseño y presentación escrita del trabajo fin de máster. Tutorial 3 ¿Cómo separar las partes de un trabajo en word?
(2015)Paso 1: Separar y continuar la numeración (número de página). Paso 2: Añadir diferentes encabezados y hoja si encabezado ni numeración. Paso 3: 3.1: Numeración a derecha/izquierda en función de la página. 3.2: Encabezado ... -
Estrategias para el diseño y presentación escrita del trabajo fin de máster. Tutorial 4 ¿Cómo insertar un índice de figuras, tablas, ... en word?
(2015)Paso 1: Poner los títulos e insertar el índice. -
Estrategias para el diseño y presentación escrita del trabajo fin de máster. Tutorial 1 ¿Cómo hacer un índice automático en word?
(2015)Paso 1: Definir los títulos. Paso 2: Definir el estilo. Paso 3: Introducir índice automático. Paso 4: Añadir apartados y/o actualizar el índice. -
Estrategias para el diseño y presentación escrita del trabajo fin de máster. Tutorial 2 ¿Cómo poner diferentes números de página en word?
(2015)Paso 1: Añadir saltos de sección y desvincular secciones. Paso 2: Enumerar (poner número de página). -
Electrical circuits (II). Planning
(Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2017)Planning a systematic investigation. Presentation on how to plan an experimental inquiry attending to the proposed research question and the corresponding initial ideas about it. -
Electrical circuits (III). Interpretation
(Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2017)Interpreting collected data and building scientific knowledge. Introduction to how to build scientific explanations related to the research topic from the collected data. -
Electrical circuits (I). Context
(Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2017)Context orientation and posing of a research question. Introduction to the electrical circuits topic and introduction of concepts as components of electrical circuits (cable, light bulb and battery). -
La descomposició de la fruita (II). Planning
(Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2018)Planning a systematic investigation. Presentation on how to plan an experimental inquiry attending to the proposed research question and the corresponding initial ideas about it. -
La descomposició de la fruita (III). Interpretation
(Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2018)Interpreting collected data and building scientific knowledge. Introduction to how to build scientific explanations related to the research topic from the collected data. -
La descomposició de la fruita (I). Context
(Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2018)Context orientation and posing of a research question. Introduction to the research topic: the decomposition process as an essential phase for understanding the life cycle. -
Appendix I. Table 1. Instrument for assessing pre- and post-test inquiry task. Each assessment level description is illustrated with an example obtained from the students’ test inquiry tasks
(Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2018)This rubric allows the assessment of the main different scientific skills involved in an inquiry process. Each assessment level description is illustrated with an example obtained from the students’ test inquiry tasks. -
Com afecta el temps a les nostres vides? Un projecte per aprendre a analitzar críticament les dades a secundària
(2020)L’ús diari i extensiu de les tecnologies digitals està creant grans repositoris de dades. Aquestes dades poden tenir un gran potencial per millorar la vida de les persones si som capaços de comprendre-les i fer-ne un anàlisi ...