L’enfocament de la maleta pedagògica és multi-disciplinari, amb incidència sobre els aspectes del medi físic, biològic i social, i busca integrar diferents aproximacions, de manera que faciliti l’adquisició de coneixements i procediments i la reconsideració dels valors,amb respecte a l'espai natural Pirinenc. La proposta s’estructura en quatre grans àmbits destinats a l’ensenyament-aprenentatge d’una selecció de conceptes, procediments i valors que considerem útils per fomentar la transició cap a una societat més coneixedora de la riquesa dels seu patrimoni natural i social: L'ós bru, l'habitat pirinenc, espai compartit i cultural i patrimoni.

Recent Submissions

  • La festa de les Falles, Haros, Halhas i Brandons. Bases per a un model de salvaguarda 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El present document té com a objectiu establir les bases per a un model de salvaguarda per a la festa de les Falles, Haros, Halhas i Brandons, que serveixi a les entitats o organismes que hagin de gestionar la tradició. ...
  • Fitxa 1. Pas a pas 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    L’ós bru és ben present als nostres Pirineus i per tant, hi ha un equip de persones que segueixen les seves traces i estan ben atents als seus moviments, utilitzant principalment el sentit de la vista. Amb aquesta activitat ...
  • Fitxa 2. Parem l'orella 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El nostre dia a dia és ple de sons, però quins són els més característics del país de l’ós? Aquesta activitat ens permetrà descobrir a la classe el sentit de l’oïda, fent un viatge sonor per un entorn natural Pirinenc ...
  • Fitxa 3. A palpentes 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El país de l’ós bru és l’excusa perfecte per descobrir alguns elements mitjançant el tacte. Palpem elements coneguts, sorprenents, nous, freds, rugosos, tous, llisos... per tal de descobrir la gran diversitat que ens amaga ...
  • Fitxa 6. Rinxols d'or i un nou final 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El conte de la Rinxols d’Or ha estat explicat moltes vegades, i després de fugir corrents espantada, la història s’acaba sense més ni més. En aquest cas, es fa la proposta d’un final més llarg, per reflexionar sobre l’actitud ...
  • Fitxa 4. Quina olor 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El nostre dia a dia és ple d’olors tot i que sovint no hi posem atenció. Una olor ens pot portar a un record d’un indret o d’un menjar, una olor pot ser agradable o desagradable, bona olor o pudor. Quines són les olors que ...
  • Fitxa 5. Qui menja sopes se les pensa totes 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    Pels éssers vius l’alimentació és bàsica per poder viure però no tots ens alimentem del mateix. Aquesta activitat descobreix l’alimentació de l’ós bru i la compara amb la nostra. A diferència de nosaltres, els animals basen ...