Show simple item record

dc.contributorCàtedra Educació i Adolescència. Universitat de Lleida
dc.contributor.authorJiménez-Morago, Jesús M.
dc.contributor.authorCarrera, P.
dc.contributor.authorCortada, N.
dc.date.accessioned2020-03-04T11:32:56Z
dc.date.available2020-03-04T11:32:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn9788491442165
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/68140
dc.description.abstractEl centre educatiu ha de facilitar la incorporació de la infància i l’adolescència en acolliment i adopció mitjançant un pla personalitzat d’acollida que inclourà una avaluació inicial que guiï l’atenció educativa. Un pla proactiu de protecció enfront de la discriminació seria també recomanable, així com un sistema d’avaluació flexible i mesures disciplinàries en positiu. També resulta essencial una bona comunicació i cooperació amb la família o els responsables del menor i la coordinació amb el servei d’orientació. El procés d’aprenentatge es facilitarà enormement si es dona una vinculació positiva entre el menor i el seu professor o professora, per la qual cosa és imprescindible respondre des de la comprensió, el suport i l’afecte, establint límits clars i ferms de forma predictible i evitant les sancions que puguin ser percebudes com a rebuig.
dc.format.extent52 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.language.isospaca_ES
dc.language.isoengca_ES
dc.publisherEdicions de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/monografics.6.2019
dc.relation.ispartofseriesCàtedra Educació i Adolescència, Abel Martínez Oliva. Col·lecció monogràfics, vol. 6
dc.rightscc-by-nc-nd (c) Edicions de la Universitat de Lleida ; Càtedra Educació i Adolescència. Universitat de Lleida ; els autors, 2019ca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectAdopció
dc.subjectAcolliment familiar
dc.subjectEducació inclusiva
dc.subjectIntegració escolar
dc.subjectInfants
dc.subjectAdolescents
dc.titleNens, nenes i adolescents en acolliment i adopció: propostes per a la seva atenció educativa a centres de primària i secundàriaca_ES
dc.title.alternativeNiños, niñas y adolescentes en acogimiento y adopción: propuestas para su atención educativa en centros de primaria y secundariaca_ES
dc.title.alternativeChildren and adolescents in foster care and adoption: proposals for their educational attention in primary and high schools centresca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookca_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21001/monografics.6.2019


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc-nd (c) Edicions de la Universitat de Lleida ; Càtedra Educació i Adolescència. Universitat de Lleida ; els autors, 2019
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc-nd (c) Edicions de la Universitat de Lleida ; Càtedra Educació i Adolescència. Universitat de Lleida ; els autors, 2019