Show simple item record

dc.contributorMolina Ureste, Ester
dc.contributorUniversitat de Lleida. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària
dc.contributor.authorMarina del Valle, Irene
dc.date.accessioned2020-02-18T12:59:26Z
dc.date.available2020-02-18T12:59:26Z
dc.date.issued2018-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/68047
dc.description.abstractEn el present treball es va realitzar una enquesta amb l'objectiu d'avaluar els hàbits de consum de la societat i la percepció que té aquesta sobre la carn de xai, per tal de, entendre les preferències del consumidor, fomentar el progrés del sector oví i la fabricació de nous productes. El resultat del qüestionari va concloure en què la població consumeix carn de xai perquè els agrada el seu sabor i és molt nutritiva, tot i que estimen que és més cara. Una de les característiques més importants per al consumidor a l'hora de comprar xai va ser l'origen de la carn, de la qual, estan disposats a pagar més diners si és de proximitat. A més, el 69,08% dels enquestats va reconèixer saber quin és el segell de proximitat que garanteix l'origen proper. Un altre objectiu d'aquesta investigació va ser analitzar l'existència de carn de xai en els supermercats de la ciutat de Lleida. La disponibilitat va ser escassa i variable en funció de l'època de l'any. Així mateix, la senyalització del producte i el seu etiquetatge es van presentar de manera deficient. Finalment, es va executar una anàlisi de qualitat de la carn, amb mostres de carn de xai procedent de la comarca del Segrià, i per tant de proximitat, i d'altres amb procedència d'Espanya. L'anàlisi va consistir a determinar el color en l'obertura de l'envàs, tant de múscul com de greix subcutani, mesurar la textura i definir la composició química. En els resultats no van existir diferències rellevants en la carn de xai de Catalunya respecte a la carn procedent d'altres indrets més llunyans.ca_ES
dc.description.abstractEn el presente trabajo se realizó una encuesta con el objetivo de evaluar los hábitos de consumo de la sociedad y la percepción que tiene esta sobre la carne de cordero, con el fin de, entender las preferencias del consumidor, fomentar el progreso del sector ovino y la fabricación de nuevos productos. El resultado del cuestionario concluyó en que la población consume carne de cordero porque les gusta su sabor y es muy nutritiva, aunque estiman que es más cara. Una de las características más importantes para el consumidor a la hora de comprar cordero fue el origen de la carne, de la cual, están dispuestos a pagar más dinero si es de proximidad. Además, el 69% de los encuestados reconoció saber cuál es el sello de proximidad que garantiza el origen cercano. Otro objetivo de esta investigación fue analizar la existencia de carne de cordero en los supermercados de la ciudad de Lleida. La disponibilidad fue escasa y variable en función de la época del año. Así mismo, la señalización del producto y su etiquetado se presentaron de manera deficiente. Por último, se ejecutó un análisis de calidad de la carne, con muestras de carne de cordero procedente de la comarca del Segrià, y por tanto de proximidad, y de otras con procedencia de España. El análisis consistió en determinar el color en la apertura del envase, tanto de músculo como de grasa subcutánea, medir la textura y definir la composición química. En los resultados no existieron diferencias relevantes en la carne de cordero de Cataluña respecto a la carne procedente de otros lugares más lejanos.ca_ES
dc.description.abstractIn the present work a survey was carried out with the objective of evaluating the consumption habits of the society and the perception that it has about the lamb meat, in order to understand the preferences of the consumer, promote the progress of the sheep sector and the manufacture of new products. The result of the questionnaire concluded that the population consumes lamb meat because they like its flavor and it is very nutritious, although they estimate it is more expensive. One of the most important characteristics for the consumer at the time of buying lamb was the origin of the meat, of which, they are willing to pay more money if it is of proximity. In addition, 69.08% of respondents acknowledged knowing the proximity stamp that guarantees close origin. Another objective of this research was to analyze the existence of lamb meat in supermarkets in the city of Lleida. Availability was scarce and variable depending on the time of year. Likewise, the signaling of the product and its labeling were presented poorly. Finally, a quality analysis of the meat was carried out, with samples of lamb meat from the Segrià region, and therefore of proximity, and others from Spain. The analysis consisted of determining the color in the opening of the container, both muscle and subcutaneous fat, measuring the texture and defining the chemical composition. In the results there were no relevant differences in the lamb meat of Catalonia with respect to meat from other more distant places.ca_ES
dc.format.extent105 p.ca_ES
dc.language.isospaca_ES
dc.rightscc-by-nc-ndca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPercepció carn de xaica_ES
dc.subjectProximitat producció carn de xaica_ES
dc.subjectQualitat carn de xaica_ES
dc.subjectOferta carn de xaica_ES
dc.subject.otherCarn de xai--Qualitatca_ES
dc.titleEstudio sobre la diferenciación de la calidad de carne de cordero de proximidad con origen Cataluña, frente a la procedente de otros lugares de España. Análisis de la opinión del consumidor acerca de la carne de corderoca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc-nd
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc-nd