Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Geografia i Sociologia
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia)
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Geografia i Sociologia
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La expansión del ferrocarril en Europa, 1825-2010

Thumbnail
View/Open
029793.pdf (352.9Kb)
Issue date
2016-02-20
Author
Morillas-Torné, Mateu
Suggested citation
Morillas-Torné, Mateu; . (2016) . La expansión del ferrocarril en Europa, 1825-2010. GeocritiQ, 2016, núm. 204. http://hdl.handle.net/10459.1/68026.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Abstract
La construcción de la primera línea de ferrocarril moderna del mundo unió en 1830 Liverpool con Manchester. Desde ese momento, la red se extendió y dominó el sector del transporte terrestre a medianos del siglo XIX. Pero fue paulatinamente sustituido por el transporte por carretera. En consecuencia, en la actualidad se ha convertido en un tema de interés académico, pero también de aficionados al ferrocarril. Prueba de ello son las numerosas asociaciones que difunden conocimientos alrededor de los ferrocarriles y defienden su patrimonio histórico.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/68026
Is part of
GeocritiQ, 2016, núm. 204
European research projects
Collections
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia) [538]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • The railway network and the process of population concentration in Spain, 1900-2001 

    Morillas-Torné, Mateu; Franch Auladell, Xavier; Martí Henneberg, Jordi (Instituto Figuerola de Historia y Ciencias Sociales, Universidad Carlos III de Madrid, 2014)
    Este trabajo desarrolla una metodología para cuantificar el impacto territorial del servicio ferroviario en la distribución de la población. La hipótesis central es que el acceso al ferrocarril supone a largo plazo una ...
  • Creation of a Geo-Spatial Database to Analyse Railways in Europe (1830-2010). A Historical GIS Approach 

    Morillas-Torné, Mateu (Scientific research, 2012)
    The GIS is a tool that allows us to study the logic of the distribution of phenomena that occur on the Earth’s surface. In this article, we propose exploring its potential for historical research over long periods. Here, ...
  • Els projectes de connexió ferroviària entre Reus i Riudoms 

    Morillas-Torné, Mateu; Martí Henneberg, Jordi (Centre d’Estudis Riudomencs Arnau de Palomar (CERAP), 2014)

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2021 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2021 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to