Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • català 
    • English
    • català
    • español
  • Inicia la sessió
Repositori Obert UdL
Visualitza l'element 
  •   Inici
  • Recerca
  • Pedagogia
  • Articles publicats (Pedagogia)
  • Visualitza l'element
  •   Inici
  • Recerca
  • Pedagogia
  • Articles publicats (Pedagogia)
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Conflicts among peers in the playground in a group of Spanish elementary schools

Thumbnail
Visualitza/Obre
027025.pdf (1.899Mb)
Data de publicació
2018-03-01
Autor/a
Ros Morente, Agnès
Cabasés i Piqué, Ma. Àngels
Filella Guiu, Gemma
Citació recomanada
Ros Morente, Agnès; Cabasés i Piqué, Ma. Àngels; Filella Guiu, Gemma; . (2018) . Conflicts among peers in the playground in a group of Spanish elementary schools. Portuguese Journal of Social Science, 2018, vol. 17, núm. 1, p. 79-88. https://doi.org/10.1386/pjss.17.1.79_1.
Impacte


Logo de Web of Science    citacions a Web of Science

Logo d'Scopus    citacions a Scopus

Logo de Google Acadèmic  Google Acadèmic
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Resum
This study aimed to analyse and explore through systematic observation the conflicts that occur among peers during the playground in elementary schools in Spain. The study followed a non-experimental descriptive design and all conflicts were observed in their natural context of 44 schools. Among the 1691 conflicts detected in a sample of 2529 students, significant differences were found among the different types of conflicts (verbal, physical, social exclusion and sexual harassment), which depended on the course and sex of the protagonists. Furthermore, a different pattern emerged in the reactions that other peers and teachers had to the initial conflicts. Additionally, findings were consistent with the findings in previous studies in the literature regarding the need to train and prepare teachers to prevent future conflicts in the scholar context.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/67917
DOI
https://doi.org/10.1386/pjss.17.1.79_1
És part de
Portuguese Journal of Social Science, 2018, vol. 17, núm. 1, p. 79-88
Projectes de recerca europeus
Col·leccions
  • Articles publicats (Pedagogia) [114]
  • Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica (GROP) (INDEST) [13]

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a 
 

 

Explora

Tot el repositoriComunitats i col·leccionsPer data d'edicióAutorsTítolsMatèriesAquesta col·leccióPer data d'edicióAutorsTítolsMatèries

Estadístiques

Veure estadístiques d'ús

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a