Proposta d’intervenció educativa en RCP a nivell escolar. “No t’ho pensis, fes servir les mans!”

View/ Open
Issue date
2019Author
Mayoral Prats, Núria
Other authors
Torrelles Pijuan, María Jesús
Universitat de Lleida. Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia
Suggested citation
Mayoral Prats, Núria;
.
(2019)
.
Proposta d’intervenció educativa en RCP a nivell escolar. “No t’ho pensis, fes servir les mans!”.
http://hdl.handle.net/10459.1/66618.
Metadata
Show full item recordAbstract
Introducció: La mort sobtada és un dels principals problemes de salut a nivell mundial. A Catalunya moren 10 persones a diari per aquesta causa. Una de les principals causes és la falta de coneixement en maniobres de reanimació per poder actuar si es presencia una aturada cardiorespiratoria. Diverses associacions recomanen iniciar la formació en reanimació durant la edat escolar ja que l’aprenentatge és més fàcil. Infermeria, juntament amb els professors dels centres, serien els encarregats d’impartir aquesta formació pel paper de pes que té la infermera en la comunitat. Intentar introduir aquesta formació dins el currículum escolar afavoriria a que la futura població adulta tingues coneixements en RCP augmentat així les taxes de supervivència a les ACR.
Objectiu: Crear un programa de formació en RCP per alumnes de 6è de primària i reflexar la importància de l’aprenentatge de la maniobra de RCP en edat escolar.
Metodologia: S’ha fet una cerca bibliografia a diverses bases de dades com PubMed, Cinahl, Scopus, Elsevier... i en guies de pràctica clínica. Posteriorment es realitzarà un intervenció abans – després amb alumnes de 6è de primària de l’escola Àngel Guimerà de Tàrrega. Per dissenyar la intervenció d’EpS es segueix el mètode de planificació que consta de 8 etapes. La intervenció consta de 6 sessions, una de les quals de seguiment. Aquestes seran impartides pels professionals d’infermeria i els professors de suport. Les sessions seran mensuals, es dividirà cada grup en dos subgrups a fi de millorar
l’efectivitat de la intervenció. És farà una avaluació prèvia de coneixements, s’avaluarà cada sessió i al final es tornarà a avaluar els coneixements comparant-los amb els inicials.
Conclusions: Si es portés el programa a la pràctica, considero que seria ben rebut tant pels pares com pels professors ja que la formació dels escolars està a la ordre del dia. A nivell personal considero que s’hauria d’aconseguir incloure aquesta formació dins el currículum escolar ja que la bibliografia consultada ho aconsella a fi d’aconseguir tenir la població cada dia més i millor formada per poder actuar correctament en cas d’aturada cardiorespiratoria. La infermera comunitària seria la figura ideal per realitzar aquesta intervenció a les escoles.
European research projects
Collections
- Grau en Infermeria [294]
The following license files are associated with this item: