dc.contributor.author | Tahull Fort, Joan | |
dc.contributor.author | Montero Plaza, Iolanda | |
dc.date.accessioned | 2019-06-07T14:34:07Z | |
dc.date.available | 2019-06-07T14:34:07Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 0211-819X | |
dc.identifier.issn | 2014-8801 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10459.1/66432 | |
dc.description.abstract | The school setting has been a widely studied subject from various points of view. However, the relationship between teachers and the conflicts arising between them have seldom been dealt with. Interaction between teachers has traditionally been interpreted as talkative, peaceful and harmonious, with teachers being recognized as having a strong sense of mutual support. Nonetheless, this widely held view does not conform to the reality of some teachers in certain educational centers. These teachers describe complex and difficult relationships, which at times may even be traumatic. This article aims to demonstrate this often hidden social reality | |
dc.description.abstract | L’escola ha estat molt estudiada des de diferents aspectes. Amb tot, hi ha un objecte d’anà¬lisi escassament abordat: les relacions entre docents i els conflictes que tenen lloc entre ells. Tradicionalment, s’han interpretat les interaccions entre professors com a dialogants, pací¬fiques i harmòniques. S’ha valorat el col·lectiu amb un fort sentiment d’ajuda mútua. Aquesta visió pública, però, no es correspon amb la realitat d’alguns mestres de certs centres educatius que expliciten unes relacions complexes, difícils i, en alguns casos, trau-màtiques. El present article pretén fer-se ressò d’aquesta realitat social, moltes vegades amagada. Mostrem una revisió de la literatura, les entrevistes, les entrevistes grupals, etc. objecte d’estudi. | |
dc.description.abstract | La escuela ha sido muy estudiada desde diferentes puntos de vista, aunque hay un objeto de análisis escasamente abordado: las relaciones entre docentes y los conflictos que se establecen entre ellos. Tradicionalmente, se han interpretado las interacciones entre pro¬fesores como dialogantes, pacíficas y armónicas. Se ha valorado el colectivo con un fuerte sentimiento de ayuda mutua. Esta visión pública no se corresponde con la realidad de algunos maestros de algunos centros educativos que explicitan unas relaciones complejas, difíciles y, en ciertos casos, traumáticas. El presente artículo pretende hacerse eco de esta realidad social, en muchas ocasiones, escondida. Mostramos una revisión de la literatura, las entrevistas, las entrevistas grupales, etc. objeto de estudio. | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | spa | |
dc.publisher | Universitat Autònoma de Barcelona | |
dc.relation.isformatof | Reproducció del document publicat a: https://doi.org/10.5565/rev/educar.658 | |
dc.relation.ispartof | Educar, 2015, vol. 51, núm. 1, p. 169-188 | |
dc.rights | cc-by-nc (c) Tahull Fort, Joan et al., 2015 | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es | |
dc.subject | Desarrollo profesional profesor | |
dc.subject | Escuela | |
dc.subject | Mediación y Resolución de Conflictos | |
dc.subject | Director | |
dc.subject | Relaciones Sociales | |
dc.title | Malestar en la escuela. Conflictos entre profesores. | |
dc.title.alternative | Malestar a l’escola. Conflictes entre professors | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.date.updated | 2019-06-07T14:34:07Z | |
dc.identifier.idgrec | 028607 | |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.5565/rev/educar.658 | |