Malestar en la escuela. Conflictos entre profesores.

View/ Open
Issue date
2015Suggested citation
Tahull Fort, Joan;
Montero Plaza, Iolanda;
.
(2015)
.
Malestar en la escuela. Conflictos entre profesores..
Educar, 2015, vol. 51, núm. 1, p. 169-188.
https://doi.org/10.5565/rev/educar.658.
Metadata
Show full item recordAbstract
The school setting has been a widely studied subject from various points of view. However, the relationship between teachers and the conflicts arising between them have seldom been dealt with. Interaction between teachers has traditionally been interpreted as talkative, peaceful and harmonious, with teachers being recognized as having a strong sense of mutual support. Nonetheless, this widely held view does not conform to the reality of some teachers in certain educational centers. These teachers describe complex and difficult relationships, which at times may even be traumatic. This article aims to demonstrate this often hidden social reality
Is part of
Educar, 2015, vol. 51, núm. 1, p. 169-188European research projects
Collections
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc (c) Tahull Fort, Joan et al., 2015
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Reflexiones sobre la escuela rural. Un modelo educativo de éxito
Tahull Fort, Joan; Montero Plaza, Iolanda (Universidad Autónoma de Madrid, 2018-12-15)En el presente artículo se describe y analiza la escuela rural actual en Cataluña. Se presentan datos comparativos de los resultados académicos de las pruebas de competencias básicas de los alumnos de 6º de Primaria de las ... -
Sociedad, familia y escuela en la Postmodernidad. Interacciones turbulentas, relativismo y anomia
Tahull Fort, Joan; Montero Plaza, Iolanda (Universidad Santo Tomás (Bogotá), 2018-10-15)En el presente artículo reflexivo se describe y analiza el tránsito de la Modernidad del siglo XIX a la Postmodernidad actual. En las sociedades avanzadas occidentales surgen conflictos sociales y culturales por la ... -
Malestar familiar: ¿tiene incidencia la pobreza infantil y juvenil en los resultados académicos?
Tahull Fort, Joan; Molina, Fidel; Montero Plaza, Iolanda (USTA, 2017)Este estudio presenta una descripción, análisis y reflexión sobre la pobreza infantil y juvenil. España enfrenta una crisis económica muy profunda, y las propuestas del Gobierno para abordar los problemas sociales consisten ...