Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • español 
    • English
    • català
    • español
  • Iniciar sesión
Repositori Obert UdL
Ver ítem 
  •   Inicio
  • Recerca
  • Geografia i Sociologia
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia)
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • Recerca
  • Geografia i Sociologia
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

University stakeholders, intergenerational relationships and lifelong learning: a European case study

Thumbnail
Ver/Abrir
027977.pdf (144.4Kb)
Fecha de publicación
2018
Autor/a
Molina, Fidel
Casado Gual, Núria
Stončikaitė, Ieva
Cita recomendada
Molina, Fidel; Casado Gual, Núria; Stončikaitė, Ieva; . (2018) . University stakeholders, intergenerational relationships and lifelong learning: a European case study. Educational Gerontology, 2018, núm. 12, vol. 44, p. 744-752. https://doi.org/10.1080/03601277.2018.1555366.
Impacto


Logo de Web of Science    citaciones en Web of Science

Logo de Scopus    citaciones en Scopus

Logo de Google Académico  Google Académico
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
This study describes and analyses the role of a Senior Programme of the University of Lleida (Catalonia, Spain) aimed at fostering older people's lifelong learning, active ageing, social participation and intergenerational relationships. Based on qualitative Action Research and Participant Observation, this article examines the participation of senior students as stakeholders in this Programme and in two European projects, SIforAGE and TOY, developed between 2012 and 2017. The findings reveal the importance of these learning and research activities to promote intergenerational solidarity, the quality of life of older people, and the development and improvement of the Senior Programme itself. Keywords: 'Profigurative socialisation', Lifelong Learning, Quality of Life, Stakeholder, Intergenerational Relationships.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/66430
DOI
https://doi.org/10.1080/03601277.2018.1555366
Es parte de
Educational Gerontology, 2018, núm. 12, vol. 44, p. 744-752
Proyectos de investigación europeos
Colecciones
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia) [626]
  • Articles publicats (Anglès i Lingüística) [229]

Contacto | Sugerencias | Aviso legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadatos sujetos a 
 

 

Explorar

Todo el repositorioComunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

De interés

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacto | Sugerencias | Aviso legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadatos sujetos a