Avaluació d'una intervenció educativa sobre celiaquia en professionals de la salut i de l'educació

View/ Open
Issue date
2018-07Author
Torres Escurriola, Sílvia
Other authors
Barbé Illa, Esther
Universitat de Lleida. Facultat de Medicina
Suggested citation
Torres Escurriola, Sílvia;
.
(2018)
.
Avaluació d'una intervenció educativa sobre celiaquia en professionals de la salut i de l'educació.
http://hdl.handle.net/10459.1/66108.
Metadata
Show full item recordAbstract
Introducció: La celiaquia és un trastorn sistèmic induït per la ingesta de gluten, en individus genèticament predisposats. La dieta exempta de gluten és l’únic tractament eficaç i cal sensibilitzar a la població per tal de contribuir en la seva normalització.
Objectiu: Avaluar la idoneïtat d’un programa educatiu sobre la celiaquia en professionals de la salut i de l’educació.
Material i mètodes: estudi avaluatiu d’eficàcia, eficiència i efectivitat d’una intervenció educativa realitzada en 36 infermers/es i 22 mestres. Ambdós grups van rebre una formació i van realitzar un pre-test i un post-test. Es va fer un anàlisi senzill de costos per valorar l’impacte econòmic de l’acció formativa.
Resultats: Tant els professionals de la salut com els de l’educació, milloren els seus coneixements un cop rebuda la formació. És eficient realitzar aquest tipus d’accions accedint als centres escolars i de salut i sempre i quan els professionals duguin a terme la formació de forma voluntària.
Conclusions: La intervenció educativa és eficaç, eficient i efectiva i el nivell de satisfacció respecte a la formació és alt. Els programes educatius en professionals exemplars són necessaris i funcionen.
European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: