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dc.contributor.authorSegura Tornero, Alfredo
dc.date.accessioned2019-03-21T13:18:28Z
dc.date.available2019-03-21T13:18:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1138-4573
dc.identifier.issn2340-7751
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/65984
dc.description.abstractAmélie Nothomb proposa una Barba Blava moderna, ideada a partir de les sensacions viscudes durant la seva infància mentre la seva mare li llegia el seu conte preferit. D’una banda, l’heroïna serà una dona determinada i lliure que no tem el cruel assassí, convertit aquesta vegada en noble espanyol al qual l’escriptora belga li donarà més profunditat psicològica que en la versió clàssica. Es tracta, per tant, d’una reescriptura situada al París actual on els protagonistes són éssers marginals en un món capitalista al qual no semblen pertànyer. Tots dos difereixen en les seves paratopies, social, la de Saturnine i identitària, la d’Elmirio. Malgrat el seu inicial desacord, els dos convergiran com dos pols oposats que s’atrauen per mitjà d’un procés alquímic en la recerca de l’absolut, influenciats per un ethos comú que filtra, en realitat, la postura de la pròpia escriptora.ca_ES
dc.description.abstractAmélie Nothomb propose une Barbe Bleue moderne, déclenchée par des sensations vécues de son enfance, lorsque sa mère lui racontait son histoire préférée. D’une part, l’héroïne sera une femme déterminée et libre qui ne craindra pas le terrible meurtrier, converti en aristocrate espagnol, d’autre part celui-ci aura une plus grande profondeur psychologique sous la plume de l´écrivaine belge que dans la version classique. C’est donc une réécriture située dans le Paris de nos jours où les protagonistes sont des êtres marginaux dans un monde capitaliste auquel ils ne semblent pas appartenir. Les deux diffèrent dans leurs paratopies, sociale celle de Saturnine et identitaire celle d’Elmirio. Malgrè leur désaccord initial, les deux convergent comme deux pôles opposés, attirés par un processus alchimique en quête de l’absolu, poussés par un ethos commun qui filtre, en réalité, la posture de l’écrivaine elle-même.ca_ES
dc.description.abstractAmélie Nothomb propone un Barbe Bleue moderno, ideado a partir de las sensaciones vividas en su infancia mientras su madre le leía su cuento preferido. Por una parte, la heroína será una mujer determinada y libre que no temerá al cruel asesino, convertido esta vez en noble español, al que la escritora belga le dará mayor profundidad psicológica que la de la versión clásica de Perrault. Se trata, por tanto, de una reescritura situada en el París actual cuyos protagonistas son seres marginales en un mundo capitalista que no parece pertenecerles. Ambos difieren en sus paratopías, social la de Saturnine e identitaria la de Elmirio. A pesar de su inicial desencuentro, los dos convergerán como dos polos opuestos que se atraen por medio de un proceso alquímico en la búsqueda de lo absoluto, empujados por un ethos común que filtra, en realidad, la postura de la propia escritora.ca_ES
dc.description.abstractAmélie Nothomb offers a modern take on the Barbe Bleue tale, sprung from the sensations experienced during her childhood when her mother would read her favourite story. The heroine is a determined and free-spirited woman who doesn’t live in fear of the cruel murderer, this time converted into a Spanish nobleman, and portrayed by the Belgian writer with greater psychological depth than in the classical version. It is, therefore, a rewriting located in present-day Paris, whose protagonists are marginal beings evolving in a capitalist world that does not seem to pertain to them. Both differ in their paratopias, social of Saturnine and identitarian of Elmirio. Despite their initial disagreement, the two converge as two opposite poles, attracted by an alchemical process in the search for the absolute and driven by a common ethos that filters, in reality, the writer’s own stance.ca_ES
dc.language.isospaca_ES
dc.publisherEdicions de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/luc.21.22.07ca_ES
dc.relation.ispartofL'Ull crític, 2018, núm. 21-22, p. 103-118ca_ES
dc.rights(c) Edicions de la Universitat de Lleida, 2018ca_ES
dc.rights(c) Alfredo Segura Tornero, 2018ca_ES
dc.rights(c) Àrea de Filologia Francesa, 2018ca_ES
dc.subjectEthos discursiuca_ES
dc.subjectParatopia identitàriaca_ES
dc.subjectPosturaca_ES
dc.subjectAlquímiaca_ES
dc.subjectEthos discursifca_ES
dc.subjectParatopie identitaireca_ES
dc.subjectPostureca_ES
dc.subjectAlchimieca_ES
dc.subjectEthos discursivoca_ES
dc.subjectEthos of the speechca_ES
dc.subjectParatopiaca_ES
dc.subjectStanceca_ES
dc.subjectAlchemyca_ES
dc.titleEl ethos enunciativo de los protagonistas de Barbe bleue como desdoblamiento de la ‘posture’ de Amélie Nothombca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21001/luc.21.22.07


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