Els Vilars d’Arbeca i el seu model de socialització del coneixement

View/ Open
Issue date
2018Suggested citation
Santacana Mestre, Joan;
Llonch Molina, Nayra;
.
(2018)
.
Els Vilars d’Arbeca i el seu model de socialització del coneixement.
Revista d'arqueologia de Ponent, 2018, núm. 28, p. 219-232.
https://doi.org/10.21001/rap.2018.28.13.
Metadata
Show full item recordAbstract
A l’article reflexionem sobre com l’arqueologia, que en els seus
inicis va ser una ciència que despertava gran interès a la societat,
en gran part gràcies a l’esforç de difusió dels investigadors, amb el
temps ha anat diluint aquest interès a mesura que s’ha transformat
en una ciència obtusa d’informes tècnics. Perquè l’arqueologia torni
a poder desenvolupar la seva important tasca de socialització del
coneixement, ha de perdre la por a representar de manera iconogràfica
els models teòrics i les hipòtesis que genera, i fer-ne difusió.
Mostrem quins són els passos a seguir per realitzar les reconstruccions
iconogràfiques, repassem la problemàtica dels jaciments
protohistòrics europeus des del punt de vista de la seva comprensió
i presentació al públic i plantegem els principals problemes dels
visitants als jaciments arqueològics.
Finalment, presentem l’exemple de la reconstrucció i restitució
iconogràfica de les quatre fases dels Vilars d’Arbeca, com un exemple
cap a la socialització del coneixement generat durant més de
trenta anys d’excavacions.
Is part of
Revista d'arqueologia de Ponent, 2018, núm. 28, p. 219-232European research projects
Collections
- Any: 2018 Núm.: 28 [27]
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc (c) Margarita Díaz-Andreu et al., 2018
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
¿Qué opinan los adolescentes sobre los museos y la didáctica?
Santacana Mestre, Joan; Martínez Gil, Tània; Llonch Molina, Nayra; López Benito, Victoria (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials, 2016)El trabajo presenta parte de los resultados obtenidos en la segunda fase de una investigación sobre exclusión e inclusión cultural de los adolescentes respecto a los espacios patrimoniales. En concreto, analiza la ... -
Una experiencia de formación del profesorado basada en las inteligencias múltiples y la Educación Artística
Llonch Molina, Nayra; Martín Piñol, Carolina; Santacana Mestre, Joan (Universidad de Murcia, 2017)En este artículo se presenta una experiencia didáctica llevada a cabo en una asignatura del área de Educación Visual y Plástica del Grado de Educación Primaria de la Universidad de Barcelona. El objetivo principal de la ... -
Aprender ciencias a través de la arqueología prehistórica: una experiencia didáctica con kits educativos en el museo
Santacana Mestre, Joan; Llonch Molina, Nayra; Martín Piñol, Carolina (Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, 2018)El artículo trata de la enseñanza de la arqueología prehistórica en la escuela y en el museo; plantea cómo la historia, la física o la química tienen sistemas de razonamiento diferentes, llamados “razonamiento informal”, ...