ViureLaMort Instal·lacions artístiques al Museu de Ciències Naturals
Loading...
Date
2018
Authors
Huerta, Ricard
Other authors
Impact
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
La present investigació forma part d’un plantejament innovador per acostar temàtiques poc habituals entre l’alumnat, unint esforços amb els museus.
A la Universitat de València, en la formació de mestres de Primària, disposem d’una Menció Específica en
«Art i Humanitats». L’alumnat té una assignatura quadrimestral titulada «Propostes didàctiques en educació artística», en la qual utilitzem com a plantejament
metodològic els Projectes de Treball. Un dels projectes de 2018 parteix de la temàtica «La mort». Es tracta
d’un aspecte que no apareix específicament al currículum de la formació de docents, ja que és un tema
tabú. Per dur endavant l’activitat del projecte utilitzem
l’obra d’artistes dones actuals. En aquest cas atenem
especialment a l’obra de l’artista francesa Sophie Calle.
L’alumnat realitza una sèrie d’instal·lacions artístiques,
tenint en compte la possibilitat d’incorporar objectes,
pintures, fotografies i altres elements amb els quals
construir les seves obres. Aquestes peces s’han exposat
al Museu de Ciències Naturals de València. L’exposició
porta per títol #ViureLaMort, un hashtag amb el qual
incorporem la interacció amb els públics que visiten
la mostra. L’article presenta un estudi de cas en el qual
s’hi observen i analitzen cadascuna de les fases del projecte, avaluant els resultats finals a partir dels comentaris de l’alumnat i dels públics visitants.
PARAULES CLAU: Museus, educació artística,
Citation
DOI
Journal or Serie
Her&Mus. Heritage and Museography, 2018, núm. 19, p. 55-72