Nous models de relació: el Servei Educatiu de la Fundació Arranz-Bravo i l’escola La Carpa

View/ Open
Issue date
2018Author
Muñoz Camacho, Artur
Font Company, Enric
Suggested citation
Muñoz Camacho, Artur;
Font Company, Enric;
.
(2018)
.
Nous models de relació: el Servei Educatiu de la Fundació Arranz-Bravo i l’escola La Carpa.
Her&Mus. Heritage and Museography, 2018, núm. 19, p. 73-90.
http://hdl.handle.net/10459.1/65614.
Metadata
Show full item recordAbstract
El text presenta una proposta nova de relació entre museus i escoles a través d’un cas concret
que farà d’exemple: el projecte Tàndem d’implementació d’un programa d’educació visual i plàstica
pel Servei Educatiu de la Fundació Arranz-Bravo al
Centre d’Educació Infantil i Primària La Carpa de
l’Hospitalet de Llobregat. Les paraules que segueixen
estan escrites per les dues persones que han dissenyat,
gestionat i estant executant el projecte. El primer autor, aquí com a responsable del Servei Educatiu de la
Fundació Arranz-Bravo, docent i artista comissarial
es centra a proposar i contextualitzar un nou model
de relació entre museus i agents socials, abordant les
raons del canvi i apuntant la línia argumental del cas
d’estudi. El segon autor, artista i docent, analitza el
contingut i el treball d’implementació de noves pedagogies en l’àmbit del dibuix que ha estat realitzant
durant els últims sis mesos a l’escola. El text mostra tot l’espectre del treball, des de la detecció de les
necessitats del centre fins a les respostes de l’equipament cultural. L’article es focalitza en el vessant
pràctic i pedagògic a través de la implementació del
dibuix a l’escola com una eina per pensar. La característica metodològica destacable en aquest punt és
utilitzar el centre educatiu com un laboratori.
Is part of
Her&Mus. Heritage and Museography, 2018, núm. 19, p. 73-90European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: