Transformant el paper de l’educació a les institucions culturals a través dels projectes d’ integració de l’art en educació (Arts Integration)

View/ Open
Issue date
2018Author
Llevadot González, Margarida
Suggested citation
Llevadot González, Margarida;
.
(2018)
.
Transformant el paper de l’educació a les institucions culturals a través dels projectes d’ integració de l’art en educació (Arts Integration).
Her&Mus. Heritage and Museography, 2018, núm. 19, p. 91-104.
http://hdl.handle.net/10459.1/65613.
Metadata
Show full item recordAbstract
Aquest article dedica la primera part a
analitzar les causes fonamentals que expliquen el
distanciament que històricament han mostrat les
polítiques culturals vers l’educació a Catalunya i
seguidament analitza el gir de l’educació a les institucions artístico-culturals a través dels projectes
d’integració de l’art en educació. Es defineixen els
projectes d’integració de l’art en educació a través
dels seus referents a Europa i als Estats Units: el concepte d’Arts Integration a Washington, la Progettazione a Itàlia i els Arts Council a Anglaterra. Aquest
estudi ens aportarà algunes consideracions per repensar i transformar el paper de l’educació a les institucions artístico-culturals.
Is part of
Her&Mus. Heritage and Museography, 2018, núm. 19, p. 91-104European research projects
Collections
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by (c) Llevadot González, Margarida, 2018
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Decision support tools and strategies to simulate forest landscape evolutions integrating forest owner behaviour: a review from the case studies of the European Project, INTEGRAL
Orazio, Christophe; Cordero Montoya, Rebeca; Régolini, Margot; Borges, José G.; Garcia Gonzalo, Jordi; Barreiro, Susana; Botequim, Brigite; Marques, Susete; Sedmák, Róbert; Smreček, Róbert; Brodrechtová, Yvonne; Brukas, Vilis; Chirici, Gherardo; Marchetti, Marco; Moshammer, Ralf; Biber, Peter; Corrigan, Edwin; Eriksson, Ljusk Ola; Favero, Matteo; Galev, Emil; Hengeveld, Geerten M.; Kavaliauskas, Marius; Mozgeris, Gintautas; Navrátil, Rudolf; Nieuwenhuis, Maarten; Paligorov, Ivan; Pettenella, Davide; Stanislovaitis, Andrius; Tomé, Margarida; Trubins, Renats; Tuček, Ján; Vizzarri, Matteo; Wallin, Ida; Pretzsch, Hans; Sallnäs, Ola (MDPI, 2017-04-13)For forest sustainability and vulnerability assessment, the landscape scale is considered to be more and more relevant as the stand level approaches its known limitations. This review, which describes the main forest ... -
Modulation of the xenobiotic transformation system and inflammatory response by ochratoxin A exposure using a co-culture system of Caco-2 and HepG2 cells
González Arias, Cyndia A.; Crespo Sempere, Ana; Marín Sillué, Sònia; Sanchís Almenar, Vicente; Ramos Girona, Antonio J. (Elsevier, 2015)Cytotoxicity of ochratoxin A (OTA) was evaluated using the MTS assay, and membrane integrity was measured using transepithelial electrical resistance (TEER). A transwell system was used to investigate the effect of OTA on ... -
L'anàlisi de la interacció a l'aula, aplicat en un context de diversitat social i cultural, on es du a terme el Projecte Àlber
Gómez Jové, Judit (Universitat de Lleida, 2015-12-18)