El programa educatiu del Conjunt rupestre de la Roca dels Moros (Cogul, Lleida): identitat, coeducació i competències per a la inclusió educativa

View/ Open
Issue date
2017Suggested citation
Cacheda Pérez, Maria;
López-Basanta, Clara;
Torres Fernández, Anna;
.
(2017)
.
El programa educatiu del Conjunt rupestre de la Roca dels Moros (Cogul, Lleida): identitat, coeducació i competències per a la inclusió educativa.
Her&Mus. Heritage and Museography, 2017, núm. 18, p. 131-144.
http://hdl.handle.net/10459.1/65555.
Metadata
Show full item recordAbstract
L’article presenta el procés de creació
del programa educatiu del Conjunt rupestre
de la Roca dels Moros del Cogul, resultat d’una
feina col·laborativa entre l’Àrea de Monuments
i Jaciments de l’Agència Catalana del Patrimoni
Cultural, l’empresa INSITU Patrimoni i Turisme i
la responsable del Conjunt rupestre. En primer lloc
s’exposen tant la interpretació del Conjunt com
la filosofia educativa de l’Àrea de Monuments i
Jaciments, els dos pilars sobre els quals es construeix
el programa educatiu. Seguidament s’explica la
metodologia de treball desenvolupada per concebre
i dissenyar aquest programa així com les seves
característiques fonamentals. El resultat d’aquesta
feina col·laborativa és un conjunt d’activitats de tipus
mediació – taller fonamentades en la coeducació, que
segueixen els principis competencials de cada àrea de
coneixement i que prioritzen el treball cooperatiu,
la iniciativa i l’autonomia de l’alumnat, i la reflexió
continuada.