Perpetuación de la herencia negra en la música afrocubana

View/ Open
Issue date
2018Author
Billè, Ebénézer
Abba, Jonathan
Suggested citation
Billè, Ebénézer;
Abba, Jonathan;
.
(2018)
.
Perpetuación de la herencia negra en la música afrocubana.
Intercambio/Échange, 2018, núm. 2, p. 113-126.
https://doi.org/10.21001/ie.2018.2.09.
Metadata
Show full item recordAbstract
Aquest article vol mostrar que la música afrocubana funciona com una estratègia més per a
salvaguardar la identitat negra a les Amèriques. Els negres es van servir de la cultura, en aquest
cas, la música, com a eina de lluita per resistir davant de tots els intents de despersonalització i
de desculturació que van ser víctimes. L’article demostra que la música afrocubana és un mitjà de
rescat, col·lecció i comunicació de valors culturals d’arrels africanes, que són l’expressió del poder
cultural i identitari del negre. Hem triat per al nostre estudi les lletres de tres cançons pertanyents
a tres ritmes de l’ampli repertori de la música afrocubana que mostrin la resistència cultural negra:
es tracta de Canto a Yemaya per la diva de la salsa Celia Cruz, Represent Cuba del Grup Orishas i
Primoroso cantar per Pete el “Conde” Rodríguez.
Is part of
Intercambio/Échange, 2018, núm. 2, p. 113-126European research projects
Collections
- Any: 2018 Núm.: 2 [12]