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dc.contributor.authorRevilla Carrasco, Alfonso
dc.contributor.authorLlevot Calvet, Núria
dc.contributor.authorMolet Chicot, Carme
dc.contributor.authorAstudillo Pombo, Marisé
dc.date.accessioned2019-01-08T14:21:56Z
dc.date.available2019-01-08T14:21:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2462-6627
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/65431
dc.description.abstractLa necessitat de generar formes de diàleg entre diferents cultures es fa cada vegada més urgent en virtut dels conflictes que emergeixen de les diferents formes de comprendre el món. Davant d’això les universitats tenim una responsabilitat en generar ponts que permetin una comprensió més profunda, que confronti els prejudicis que s’estableixen des dels interessos econòmics i polítics. En aquest sentit a la Universitat de Lleida i la Universitat de Saragossa hem organitzat, des de fa tres cursos, seminaris orientats a apropar-nos a la cultura negroafricana des de l’art i des de l’educació, amb intenció de generar focus de diàleg allunyats de l’etnocentrisme i dels plantejaments neocolonials.ca_ES
dc.description.abstractLa necesidad de generar formas de diálogo entre diferentes culturas se hace cada vez más perentoria en virtud de los conflictos que emergen de las diferentes formas de comprender el mundo. Ante esto las universidades tenemos una responsabilidad en generar puentes que permitan una comprensión más profunda, que confronta los prejuicios que se establecen desde los intereses económicos y políticos. En este sentido, desde la Universidad de Lleida y la Universidad de Zaragoza hemos organizado seminarios orientados a acercarnos a la cultura negroafricana a partir del arte y la educación, con intención de generar focos de diálogo alejados del etnocentrismo y de los planteamientos neocoloniales.ca_ES
dc.description.abstractLa nécessité de générer des formes de dialogue entre différentes cultures devient de plus en plus urgente en vertu des conflits qui émergent des différentes façons de comprendre le monde. À cet égard, les universités ont la responsabilité de bâtir des ponts qui permettent une compréhension plus profonde du sujet, afin de confronter les préjugés qui naissent des intérêts économiques et politiques. À cet effet, depuis trois ans, l’Université de Lleida et l’Université de Saragosse organisent des séminaires dans l’optique de se rapprocher de la culture négro-africaine à travers l’art et l’éducation, ceci dans l’intention de générer des foyers de dialogue allant au-delà de l’ethnocentrisme et des approches néocoloniales.ca_ES
dc.description.abstractThe need to generate new forms of dialogue between different cultures is becoming more peremptory because of the conflicts that arise from different ways of understanding the world. In this sense, universities have a responsibility to create bridges that allow a deeper understanding of the subject, in order to confront the prejudices that are established from economic and political interests. In that way, we have organized, for three courses, from the University of Lleida and the University of Zaragoza data poaching Black African culture from art and education, with the intention of generating focus of dialogue away from ethnocentrism and neo colonial approaches.ca_ES
dc.language.isospaca_ES
dc.publisherEdicions de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/ie.2018.2.10ca_ES
dc.relation.ispartofIntercambio/Échange, 2018, núm. 2, p. 127-136ca_ES
dc.rights(c) Edicions de la Universitat de Lleida, 2018ca_ES
dc.rights(c) Alfonso Revilla Carraso et al., 2018ca_ES
dc.rights(c) Grupo de Cooperación Universitat de Lleida-Université de Yaoundé I, 2018ca_ES
dc.subjectArtca_ES
dc.subjectEducacióca_ES
dc.subjectCultura negroafricanaca_ES
dc.subjectDiàlegca_ES
dc.subjectInterculturalitatca_ES
dc.subjectArteca_ES
dc.subjectEducaciónca_ES
dc.subjectDiálogoca_ES
dc.subjectInterculturalidadca_ES
dc.titleLas artes africanas y el diálogo intercultural: favoreciendo otros modelos de aprendizaje en la universidadca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.identifier.idgrec027992
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21001/ie.2018.2.10


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