Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • català 
    • English
    • català
    • español
  • Inicia la sessió
Repositori Obert UdL
Visualitza l'element 
  •   Inici
  • Recerca
  • Administració d'Empreses
  • Articles publicats (Administració d'Empreses)
  • Visualitza l'element
  •   Inici
  • Recerca
  • Administració d'Empreses
  • Articles publicats (Administració d'Empreses)
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Does verifying users influence rankings? Analyzing TripAdvisor and Booking.com

Thumbnail
Visualitza/Obre
025524.pdf (818.2Kb)
Data de publicació
2018-03-14
Autor/a
Martín Fuentes, Eva
Mateu Piñol, Carles
Fernàndez Camon, César
Citació recomanada
Martín Fuentes, Eva; Mateu Piñol, Carles; Fernàndez Camon, César; . (2018) . Does verifying users influence rankings? Analyzing TripAdvisor and Booking.com. Tourism Analysis, 2018, vol. 23, núm. 1, p. 1-15. https://doi.org/10.3727/108354218X15143857349459.
Impacte


Logo de Web of Science    citacions a Web of Science

Logo d'Scopus    citacions a Scopus

Logo de Google Acadèmic  Google Acadèmic
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Resum
Electronic word of mouth (eWOM) is of recent and considerable importance in tourism, particularly because of the intangible nature of this industry. Users' online reviews are a source of information for other consumers, who take them into account before making a reservation at a lodging property. The aim of this study is to establish whether or not the anonymity of the reviews on TripAdvisor alters hotel rankings by comparing them with verified users' reviews on Booking.com. Moreover, the study analyzes whether or not the differences in the rating scales of both websites favor some hotels over others. Big data is used in this study, with more than 40,000 hotels on Booking.com and 70,000 on TripAdvisor in 447 cities around the world, and compares the rankings of about 20,000 hotels matched on both websites. Our findings suggest that the behavior of both rankings is similar and the lack of veracity on TripAdvisor due to the anonymity in the user's verification system is baseless. In addition, some differences are found depending on the hotel category and region, due mainly to the unique rating scale on Booking.com (from 2.5 to 10), as compared to the rating scale on TripAdvisor (from 1 to 5).
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/65390
DOI
https://doi.org/10.3727/108354218X15143857349459
És part de
Tourism Analysis, 2018, vol. 23, núm. 1, p. 1-15
Projectes de recerca europeus
Col·leccions
  • Articles publicats (Administració d'Empreses) [226]
  • Articles publicats (Informàtica i Enginyeria Industrial) [934]
  • Publicacions de projectes de recerca del Plan Nacional [2654]

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a 
 

 

Explora

Tot el repositoriComunitats i col·leccionsPer data d'edicióAutorsTítolsMatèriesAquesta col·leccióPer data d'edicióAutorsTítolsMatèries

Estadístiques

Veure estadístiques d'ús

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a