Show simple item record

dc.contributor.authorCapdevila i Capdevila, Joaquim
dc.date.accessioned2018-12-18T08:56:36Z
dc.date.available2018-12-18T08:56:36Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1132-6581
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/65346
dc.description.abstractLa llarga època de bonança econòmica que Occident va viure fins al 2007 i sobretot la intensa globalització que viu des de la dècada dels noranta del segle xx, han contribuït a unes vives percepcions de saturació informacional, i encara més enllà, de sobrepassament i de risc d’entropia en aquest ordre. Tot plegat ha intensificat l’anomenada crisi de la raó (la crisi de la raó reflexiva), el desencantament cap al món i l’anomia. Aquesta hiperrealitat ha aguditzat un altre fenomen ben definidor de la modernitat tardana: la necessitat de personalització de les identitats, una necessitat imperiosa, molt de base, que té una de les seves projeccions principals en la singularització i reivindicació dels (micro) territoris locals, els quals, prèviament, perquè això sigui possible, són objecte d’una intensa exotització. La particularització i reivindicació d’aquests territoris s’associa a uns valors eminentment postmoderns: el paisatge agrícola i rural en general, els seus elements patrimonials, l’ecologia, el medi ambient, la salut, l’oci, etcètera; i també, d’altra banda, a la informalitat, la flexibilitat, la desregulació, l’autoorganització, el joc, etcca_ES
dc.description.abstractThe long era of economic prosperity the West enjoyed until 2007 and above all the intense globalization during the 90’s of the 20th century have contributed to a real awareness of an information overload, furthermore, excess and the risk of entropy, in this order. All in all this has intensified the so called crisis of reasoning (crisis of reflexive reasoning), the deception and disappointment of the world and anomie. This hyper-reality has helped another phenomenon well defining late modernity: the need to personalize identities, an imperative and basic need which has its main projections on uniqueness and claim of the (micro) local areas, which in order to make this possible are previously subjected to an intense exoticism. The particularization and demand for these territories are associated to values predominantly postmodernists: the agricultural landscape and country in general, their assets, ecology, environment, health, leisure, etc.; and also, on the other hand, the informality, flexibility, deregulation, self-organisation, game, etc.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.publisherDirecció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals (Generalitat de Catalunya)ca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://www.raco.cat/index.php/RevistaEtnologia/article/view/259407ca_ES
dc.relation.ispartofRevista d'etnologia de Catalunya, 2012, núm. 38, p. 110-124ca_ES
dc.rights(c) Departament de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals. Generalitat de Catalunya, 2012ca_ES
dc.titleLa festa glocal : modernitat extrema i experiència festiva : una aproximació a la Catalunya actualca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.identifier.idgrec014113
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record