“El vostre cordó pot lligar a algú a la vida": disseny d’un programa d’educació sanitària per a la promoció de la donació de sang de cordó umbilical des d’infermeria dirigit a futures mares que acudeixen als controls de l’embaràs al CAP de Balaguer.

View/ Open
Issue date
2018-05Author
Díaz González, Alba
Other authors
Rocaspana-Garcia, Mariona
Universitat de Lleida. Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia
Suggested citation
Díaz González, Alba;
.
(2018)
.
“El vostre cordó pot lligar a algú a la vida": disseny d’un programa d’educació sanitària per a la promoció de la donació de sang de cordó umbilical des d’infermeria dirigit a futures mares que acudeixen als controls de l’embaràs al CAP de Balaguer..
http://hdl.handle.net/10459.1/65262.
Metadata
Show full item recordAbstract
Introducció: La sang del cordó umbilical és una font de cèl·lules mare, per tant útil per a la pràctica de trasplantaments hematopoètics en pacients amb malalties sanguínies. A més la recollida de la sang es realitza un cop ja està seccionat el cordó umbilical, de manera que és un procediment senzill i que no suposa cap risc ni per a la mare ni per al nadó.
Objectiu: Augmentar i millorar el coneixement sobre la donació de sang del cordó umbilical de les mares que acudeixen a les visites de seguiment de l’embaràs en l’àrea bàsica de salut de Balaguer a fi d’augmentar el nombre de donacions d’unitat de cordó umbilical.
Conclusions: Actualment encara existeix un baix nombre de donacions d’unitats de sang de cordó umbilical, fet relacionat directament amb una important falta d’informació entre les futures mares sobre el tema. No obstant, s’ha vist que els programes d’educació per la salut sobre temes relacionats amb la donació en general, estan ben valorats pels participants i es poden considerar una bona estratègia per arribar a un determinat grup de població, que en aquest cas serien les futures mares, el qual a la vegada, resulta ser un excel·lent transmissor de la informació entre els seus familiars i amics.
European research projects
Collections
- Grau en Infermeria [224]
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
"JO DOMINO LA DIABETIS": Disseny d'un programa educatiu sobre la DMI dirigit a nens i pares en l'àmbit hospitalari. Programa d’Educació per a la Salut
Talbi Atfi, Chaimaa (2020-05)Introducció: La Diabetis Mellitus tipus 1 (DMI) és una malaltia crònica predominant en un 95% de la població infantil i adolescent d’Espanya, amb una gran incidència a nivell Europeu. És una patologia que provoca diversos ... -
Evaluación de un programa de intervención en salud sexual y reproductiva en grupos seleccionados
Martínez Orduna, Miguela (Universitat de Lleida, 2013-04-19) -
Talla'l, programa d'Educació per la Salut per a professionals sanitaris: detectar i prevenir els trastorns de conducta alimentària a temps
Camacho Abad, Cristina (2020-05)Introducció: Els adolescents són la població vulnerable quan parlem de Trastorns de Conducta Alimentària (TCA), una malaltia mental de difícil diagnòstic i tractament freqüent a l’actualitat, regida i alimentada pels ...