Textos que es fan i es desfan: una proposta de pragmàtica aplicada a l’aula

View/ Open
Issue date
2000Suggested citation
Julià i Muné, Joan;
.
(2000)
.
Textos que es fan i es desfan: una proposta de pragmàtica aplicada a l’aula.
Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, 2000, núm. 21, p. 61-79.
http://hdl.handle.net/10459.1/65214.
Metadata
Show full item recordAbstract
Aquest article pretén fer reflexionar a partir d'alguns dels postulats teòrics dels corrents lingüístics actuals, que conceben l'activitat comunicativa com un conjunt d'habilitats i d'actituds que l'individu utilitza en un context sociocultural definit i que potencien una visió interdisciplinària del llenguatge. D'altra banda, presenta una proposta didàctica per a l'aula per tal que l'àmbit escolar promogui no només una manera de treballar, sinó també una manera d'entendre qualsevol tipus de text com a producte d'una activitat discursiva primàriament oral, que pot reflectir-se o no, per convencions ortogràfiques, en un text escrit.