La contribución de los métodos de aprendizaje automático no supervisado al diseño de métodos para la clasificación textual según el grado de especialización

View/ Open
Issue date
2018Author
Rodríguez Tapia, Sergio
Camacho Cañamón, Julio
Suggested citation
Rodríguez Tapia, Sergio;
Camacho Cañamón, Julio;
.
(2018)
.
La contribución de los métodos de aprendizaje automático no supervisado al diseño de métodos para la clasificación textual según el grado de especialización.
Sintagma: revista de lingüística, 2018, vol. 30, p. 131-149.
https://doi.org/10.21001/sintagma.2018.30.08.
Metadata
Show full item recordAbstract
Les teories terminològiques
modernes es basen en la hipòtesi que existeix un grau d’especialització textual, que depèn de factors
diversos, tant lingüístics com extralingüístics. Aquest article té per objectiu mesurar la utilitat dels
algoritmes d’aprenentatge automàtic no supervisat (en concret, l’algorisme simple k-mitjans) per
classificar textos segons el grau d’especialització. Per això, s’usa com a font una base de dades amb
informació intra i extratextual i es comparen els resultats amb les etiquetes de classe assignades
prèviament mitjançant un mètode numèric de classificació. Els resultats obtinguts suggereixen
l’existència del grau i demostren la presència de patrons particulars que se situen en els límits entre
classes, la qual cosa revela l’existència de límits difusos i problemes en el mètode plantejat.
Is part of
Sintagma: revista de lingüística, 2018, vol. 30, p. 131-149European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: