El joc tradicional, una eina de comunicació intercultural: análisi i comparació de decisions i emocions entre alumnes universitaris d'Espanya i Brasil

View/ Open
Issue date
2018-06-08Author
Borràs Bertomeu, Judit
Other authors
Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya (INEFC) - Lleida
Suggested citation
Borràs Bertomeu, Judit;
.
(2018)
.
El joc tradicional, una eina de comunicació intercultural: análisi i comparació de decisions i emocions entre alumnes universitaris d'Espanya i Brasil.
http://hdl.handle.net/10459.1/64777.
Metadata
Show full item recordAbstract
L’actual treball presenta l’anàlisi de les estratègies decisionals com els estats
emocionals de benestar i malestar en el joc tradicional dels Càntirs, per tal de contribuir en una educació física renovada per als presents i futurs graduats del grau de Ciències de l’activitat física i esport. A partir del marc teòric fonamentat en la teoria de l’acció motriu (praxiologia motriu creada per Parlebas) i el model d’educació de competències emocionals de Bisquerra, és va dur a terme una experiència basada en la reflexió en acció amb estudiants universitaris de l’Inefc de Lleida (Catalunya) i de la Universitat
Federal de Santa Maria (Brasil) mitjançant el joc dels Càntirs on país i cultura són totalment diferents. Els resultats confirmen que el joc dels Càntirs desencadena principalment emocions positives tant amb l’estudiantat de Lleida (M = 3,68) com de Santa Maria (M = 5,5). Es confirma la presència d’una varietat considerable d’estratègies segons els sectors d’acció de la lògica interna, malgrat que en els estudiants de Lleida és més ampli el repertori d’estratègies que en els de Santa Maria. El joc dels Càntirs podem afirmar que, potencialment afavoreix els aprenentatges associats al benestar relacional, decisional i emocional.
European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: