Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estudi de l’efecte d’una intervenció d’assessorament nutricional en nens de 6 a 12 anys amb sobrepès i obesitat infantil

Thumbnail
Access to documents
Issue date
2017-09-25
Author
Zapata Rojas, Amalia
Other authors
Schoenenberger, Joan Antoni
Universitat de Lleida. Departament d'Infermeria
Suggested citation
Zapata Rojas, Amalia. (2017) . Estudi de l’efecte d’una intervenció d’assessorament nutricional en nens de 6 a 12 anys amb sobrepès i obesitat infantil. Universitat de Lleida. http://hdl.handle.net/10803/463048.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
OBJECTIU: Demostrar que l’assessorament nutricional és una eina útil per modificar la ingesta d’aliments en nens amb sobrepès i obesitat. Específicament s’ha mesurat la reducció d’ingesta de proteïnes, lípids i de l’excés de calories en la seva alimentació. MÉTODE: es va realitzar un estudi abans-després basat en els resultats d’un assaig clínic controlat i aleatoritzat. Es van incloure 123 nens entre 6-12 anys d’edat diagnosticats de sobrepès i obesitat a centres d’atenció primària de la Regió Sanitària de Lleida. El grup intervenció (Programa Nereu) va rebre assessorament nutricional durant 9 mesos, dirigit a pares i fills . El grup control va seguir control pel pediatra de referència amb educació per la salut amb un tríptic, resumint els continguts de les sessions d’assessorament. RESULTATS: analitzats registres de 106 nens de 9,5± 1,9 anys, 54 nens i 52 nenes. S’objectiva un augment estadísticament significatiu del compliment en el grup intervenció pel que fa la ingesta de fruites de 16,2% a 42,8%, de proteïnes del 38,% al 65,8%, i d’aliments superflus del 18,4% al 1,9%. Es redueix el diferencial entre les calories recomanades i les ingerides després de la intervenció, igual que en el cas de les proteïnes i els lípids, en el grup control i en el d’intervenció. CONCLUSIONS: L’assessorament nutricional millora la ingesta de fruites, aliments proteics i aliments superflus. Disminueix la ingesta de calories, proteïnes i lípids.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/64496
European research projects
Collections
  • Tesis Doctorals [1251]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to