Comprensión lectora de español como lengua extranjera (E/LE) en la enseñanza secundaria camerunesa. Un estudio sobre el currículum, los manuales y las prácticas de aulas en tercer curso de español

Loading...
Thumbnail Image
Date
2018-02-09
Authors
Ngoueko Tiako Tchiaffi, Anne Honorine
Other authors
Terrado Pablo, JavierTerrado Pablo, Javier - ORCID ID
Manga, André-Marie
Universitat de Lleida. Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica
Impact
Export
Share
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
La necessitat d'adoptar el mètode interactiu en les pràctiques lectores s'ha de considerar com una pràctica fonamental si volem millorar la competència lectora dels aprenents. La gran preocupació d'aquest estudi és la millora de les pràctiques lectores en l'Ensenyament Secundari al Camerun. Per aquest motiu, el propòsit d'aquesta investigació s'orienta a analitzar les pràctiques lectores a les aules del 3r curs d'E/LE en la secundària. Per a tal fi, hem utilitzat dos instruments: el qüestionari i l'observació amb la seva respectiva guia. Els resultats han indicat que els factors que dificulten l'aprenentatge d'aquesta habilitat tenen més pes que els que ho faciliten. Aquestes dificultats es refereixen, d'una banda, al programa oficial, als manuals escolars, i de l'altra, als docents. Davant d'aquestes limitacions, es suggereix una proposta globalitzadora en els següents àmbits: polític, familiar i àulic.
Citation
DOI
Journal or Serie
Collections