Diseño, implementación y evaluación del programa gamificado de Educación Emocional Happy 12-16

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017-11-29
Authors
Rueda Carcelén, Pilar MireyaRueda Carcelén, Pilar Mireya - ORCID ID
Other authors
Filella Guiu, GemmaFilella Guiu, Gemma - ORCID ID
Cortés Pascual, Alejandra
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Impact
Export
Share
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
La regulació emocional per a la resolució assertiva de conflictes és la clau de la present Tesi Doctoral. La hipòtesi contempla la millora de les competències emocionals: consciència emocional, regulació emocional, autonomia emocional, competència social i competències de la vida i benestar, així com la millora de l'ansietat estat, el rendiment acadèmic i el clima de pati de l'alumnat després d'implementar el programa Happy 12-16 amb alumnat de primer cicle d'educació secundària obligatòria. El disseny de la investigació es basa en una metodologia quasiexperimental, pretest-postest amb grup control i combina metodologia quantitativa i qualitativa. Els resultats a nivell quantitatiu mostren que entrenar el procés de regulació emocional millora les competències emocionals i el rendiment acadèmic dels alumnes. Els resultats a nivell qualitatiu permeten donar a conèixer la necessitat d'incorporar l'Educació Emocional des de les primeres etapes educatives per millorar la convivència escolar.
Citation
URI
DOI
Journal or Serie
Collections