Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • español 
    • English
    • català
    • español
  • Iniciar sesión
Repositori Obert UdL
Ver ítem 
  •   Inicio
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A trophic chain as indicator of agricultural practice change in maize

Thumbnail
Acceder a los documentos
Fecha de publicación
2017-06-09
Autor/a
Ardanuy Gabarra, Agnès
Otros autores/as
Albajes Garcia, Ramon
Universitat de Lleida. Departament de Producció Vegetal i Ciència Forestal
Cita recomendada
Ardanuy Gabarra, Agnès. (2017) . A trophic chain as indicator of agricultural practice change in maize. Universitat de Lleida. http://hdl.handle.net/10803/405800.
Impacto


Logo de Web of Science    citaciones en Web of Science

Logo de Scopus    citaciones en Scopus

Logo de Google Académico  Google Académico
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Estudis anteriors han posat en relleu la colonització primerenca del cicadèlid Zyginidia scutellaris dels camps de panís, així com la correlació de la seva abundància en camps de panís amb les de depredadors polífags i en particular de Orius spp. Aquesta tesi s'enfoca en l'ús d'aquestes espècies com a indicadores de canvi en les pràctiques agrícoles en panís. La primera part de la tesi està orientada a la creació de coneixement del sistema panís-cicadèlid- Orius spp. en relació a les interaccions insecte-paisatge i planta-insecte per tal de validar l'ús d'aquestes espècies com a indicadores en panís. Hem estudiat (i) la presència i variació de les poblacions de Z. scutellaris i Orius spp. al NE d'Espanya, i la influència del paisatge agrícola sobre aquestes, i (ii) la especificitat de la resposta de Orius spp. en relació a volàtils induïts per la herbivoria (HIPVs) d'insectes amb estratègies alimentàries diferents. La segona part de la tesi està dirigida a l'avaluació de riscs en relació a insectes que pot suposar el cultiu de noves varietats biofortificades de panís: (i) hem avaluat les dificultats principals derivades de la formulació del problema, i hem proposat un enfocament ecològic per a l'avaluació de les interaccions entre la nova varietat de panís Carolight i els insectes, i finalment (ii) hem caracteritzat els perfils químics de Carolight i la seva varietat isogènica, i hem avaluat la seva equivalència en termes de les relacions planta-insecte.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/64413
Proyectos de investigación europeos
Colecciones
  • Tesis Doctorals [1248]

Contacto | Sugerencias | Aviso legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadatos sujetos a 
 

 

Explorar

Todo el repositorioComunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

De interés

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacto | Sugerencias | Aviso legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadatos sujetos a