Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Advances in the knowledge of olive oil phenolic compounds. From biotransformations after their intake to their metabolic fate for exerting biological activities

Thumbnail
Access to documents
Issue date
2017-03-17
Author
López de las Hazas Mingo, María del Carmen
Other authors
Motilva Casado, Mª José
Piñol Felis, Carme
Universitat de Lleida. Departament de Tecnologia d'Aliments
Suggested citation
López de las Hazas Mingo, María del Carmen. (2017) . Advances in the knowledge of olive oil phenolic compounds. From biotransformations after their intake to their metabolic fate for exerting biological activities. Universitat de Lleida. http://hdl.handle.net/10803/402402.
Impact

Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
L'oli d'oliva, la principal font de greix de la dieta mediterrània, posseeix una exclusiva família de compostos fenòlics (OOPC) de l'ubicats a la fracció insaponificable, sent el hidroxitirosol molècula més bioactiu (HT). Anterior in-vitro, in vivo i estudis epidemiològics revelar que OOPC de, especialment l’hidroxitirosò posseeixen propietats farmacològiques. Per aquestes raons, l'AESA va afirmar una al·legació de salut pel que fa a les propietats del OOPC de contra el desenvolupament de malalties cardiovasculars. Des de llavors, un producte cada vegada més expansiu basat en OOPC'S estan al mercat, però, no hi ha molta informació sobre la relació dosi-efecte i la forma que aquests siguin de OOPC més biodisponible per produir els seus efectes beneficiosos. En la present tesi doctoral, el nostre objectiu era aprofundir en el coneixement del metabolisme i biotransformació de l’hidroxitirosò en el tracte gastrointestinal, l'impacte de la dosi i l'estructura química del seu biodisponibilitat. A més, el nostre objectiu és estudiar la contribució dels metabòlits plasmàtics en el desenvolupament de malalties cardiovasculars i emfatitzem en el mecanisme molecular d'acció a través de l'estudi del proteoma de aortha i el cor. A més, el nostre objectiu, era estudiar les biotransformacions que es produeix en el tracte digestiu, produïts com a conseqüència dels metabolismes microbians i l'activitat potencial contra el càncer de còlon. Els nostres resultats mostren que l'administració de diferents precursors d'hidroxitirosol té un gran impacte en la seva biodisponibilitat, sent les formes més complexes (secoiridoids i, especialment, la oleuropeïna, les millors estructures moleculars per arribar a més HT metabòlits plasmàtics. A més, sembla que la fase transitòria II metabòlits de la TH, sent el metabòlit més ubic en fluids biològics, podrien tenir activitat biològica de sulfat de HT. dels metabòlits de còlon HT han de ser d'interès per a futurs estudis per avaluar el seu bioactivitat de prevenció contra el càncer de còlon. en resum, tant molècula natural i els seus derivats metabòlits formats durant la digestió (tant microbiana i enzimàtica) contribuir a mantenir l'estat de salut.
European research projects
Collections
  • Tesis Doctorals [1246]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to