Anàlisi de llibres de text digitals: tractament de competències i ús de recursos multimèdia

Loading...
Thumbnail Image
Date
2016-01-25
Authors
Brescó Baiges, EnricBrescó Baiges, Enric - ORCID ID
Other authors
Carrera, XavierCarrera, Xavier - ORCID ID
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Impact
Export
Share
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Aquesta tesi és un estudi analític i descriptiu sobre els llibres de text digitals (LTD) utilitzats en l’educació obligatòria del sistema educatiu català. La recerca s’estructura en dues vies de treball: a) La primera és una anàlisi del tractament que es fa de les competències bàsiques en les activitats presents en els LTD. b) I la segona és una anàlisi de l’ús dels recursos multimèdia tant en els continguts com en les activitats d’aquests LTD. La mostra final definitiva correspon a 112 LTD, 106 per a l’educació secundaria obligatòria (ESO) i 6 per a l’educació primària (EP), amb un total de 6.154 activitats, repartides en 6.020 per als estudis d’ESO i 134 per als d’EP. Tenint en compte les dues vies d’anàlisi, tant els resultats referents al tractament competencial com en l’ús dels recursos multimèdia, considerem que els LTD no responen satisfactòriament a l’enfocament competencial dels currículums oficials ni a les potencialitats tecnològiques actuals.
Citation
URI
DOI
Journal or Serie
Collections