Diseño de pruebas motrices perceptivas. Hacia la autoevaluación en educación física
Issue date
2015-03-18Other authors
Universitat de Lleida. Departament de Didàctiques Específiques
Suggested citation
Picó Benet, Daniel.
(2015)
.
Diseño de pruebas motrices perceptivas. Hacia la autoevaluación en educación física.
Universitat de Lleida.
L.1455-2015
;
http://hdl.handle.net/10803/316980.
Metadata
Show full item recordL'essència filosòfica i pràctica sobre l'educació motriu que es reflecteix i materialitza
en aquesta tesi és fruit de la reflexió sobre els coneixements que des de 1985 hem
après del mestre Francisco Seirul•lo Vargas. El problema d'estudi és el disseny de
proves motrius per valorar prioritàriament les capacitats perceptives en individus de
6 a 12 anys. A partir d'un procés experimental d'avaluació, es van dissenyar un test
motriu de percepció de l'esquema corporal, un test motriu de percepció espacial i un
test motriu de percepció temporal que van ser administrats a nens/es esportistes de
6, 9 i 12 anys, i a nens/es esportistes d'elit de gimnàstica rítmica i artística de 10-12
anys, per comprovar el seu fonament científic. L'anàlisi estadística dels resultats
demostra uns nivells satisfactoris de validesa, fiabilitat (objectivitat intra-jutge),
objectivitat (objectivitat inter-jutge) i sensibilitat, en els tests motrius de percepció de
l'esquema corporal, percepció espacial i percepció temporal. Es conclou que els
tests motrius perceptius proposats posseeixen un fonament científic apropiat, així
com unes característiques òptimes de factibilitat i viabilitat; que permeten la variació
en cada test dels components motrius, espacials i temporals segons el
desenvolupament motriu de cada individu i les seves motivacions i interessos; i que
són aplicables de forma efectiva en els àmbits de la recerca de les capacitats
motrius i, especialment, en els processos d'auto-avaluació motriu en l'educació física
i la iniciació esportiva.
European research projects
Collections
- Tesis Doctorals [1320]