Diseño de pruebas motrices coordinativas. Hacia la autoevaluación en educación física
Issue date
2015-03-18Author
Ribera Nebot, David
Other authors
Universitat de Lleida. Departament de Didàctiques Específiques
Suggested citation
Ribera Nebot, David.
(2015)
.
Diseño de pruebas motrices coordinativas. Hacia la autoevaluación en educación física.
Universitat de Lleida.
L.1442-2015
;
http://hdl.handle.net/10803/312825.
Metadata
Show full item recordL'essència filosòfica i pràctica sobre l'educació motriu que es reflecteix i materialitza
en aquesta tesi és fruit de la reflexió sobre els coneixements que des de 1985 hem
après del mestre Francisco Seirul•lo Vargas. El problema d'estudi és el disseny de
proves motrius per valorar prioritàriament les capacitats coordinatives en individus de
6 a 12 anys. A partir d'un procés experimental d'avaluació, es van dissenyar un test
motriu de coordinació dinàmica general i un test motriu de coordinació dinàmica
especial que van ser administrats a nens/es esportistes de 6, 9 i 12 anys, i a nens/es
esportistes d'elit de gimnàstica rítmica i artística de 10-12 anys, per comprovar el seu
fonament científic. L'anàlisi estadística dels resultats demostra uns nivells
satisfactoris de validesa, fiabilitat (objectivitat intra-jutge), objectivitat (objectivitat
inter-jutge) i sensibilitat, en els tests motrius de coordinació dinàmica general i de
coordinació dinàmica especial. Es conclou que els tests motrius coordinativos
proposats posseeixen un fonament científic apropiat, així com unes característiques
òptimes de factibilidad i viabilitat; que permeten la variació en cada test dels
components motrius, espacials i temporals segons el desenvolupament motriu de
cada individu i les seves motivacions i interessos; i que són aplicables de forma
efectiva en els àmbits de la recerca de les capacitats motrius i, especialment, en els
processos d'auto-avaluació motriu en l'educació física i la iniciació esportiva.
European research projects
Collections
- Tesis Doctorals [1310]