Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

L'enfocament de drets com a eina educativa per a la promoció de la infància. Proposta socioeducativa

Thumbnail
Access to documents
Issue date
2015-07-08
Author
Urrea Monclús, Aida
Other authors
Balsells, M. Àngels
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Suggested citation
Urrea Monclús, Aida. (2015) . L'enfocament de drets com a eina educativa per a la promoció de la infància. Proposta socioeducativa. Universitat de Lleida. L.884-2015 ; http://hdl.handle.net/10803/308124.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
La Convenció dels Drets de la Infància (a partir d’ara CDI) és un instrument aprovat per l’Organització de les Nacions Unides el 1989 per protegir i promocionar a la infància. És la convenció més ratificada de la història. No obstant això, i encara que aquesta s’establís fa més de 20 anys, no és coneguda per la societat ni molt menys per la infància. Aquest plantejament va conduir a establir els objectius de la recerca que han estat: (1) analitzar el coneixement que tenen els infants respecte els Drets de la Infància; (2) identificar les necessitats formatives cognitives, procedimentals i actitudinals dels nens i nenes relacionades amb la CDI; (3) i dissenyar i elaborar una proposta socioeducativa metodològicament i científicament fonamentada per a la promoció de la CDI entre els infants i adolescents. S’ha dut a terme una investigació orientada a la pràctica educativa i al canvi a partir de la investigació avaluativa. Els participants han estat 2.263 nois i noies entre 10 i 18 anys. L’instrument utilitzat per a la recollida de dades ha estat un qüestionari de dilemes morals on s’hi recollien preguntes obertes, preguntes dicotòmiques i preguntes amb justificació de la resposta. D’aquesta manera s’ha pogut fer dos tipus d’anàlisi: un anàlisi quantitatiu a partir del tractament estadístic, i un anàlisi qualitatiu a través de l’anàlisi de contingut.El resultats han aportat dades sobre la poca difusió que se’n fa de la CDI; el desconeixement per part dels infants i adolescents dels seus propis drets tant des de l’aspecte cognitiu com comportamental i emocional; i la manca d’adequació dels materials educatius dedicats a la difusió de la CDI entre els nens i nenes que aposten per metodologies individuals i on el professional brinda els continguts als participants. Aquests resultats han contribuït a elaborar una proposta socioeducativa dirigida a adolescents entre 12 i 16 anys: “CReC. Creix, Responsabilitza’t i Crea. Programa per a la promoció dels Drets de la Infància” que fes realitat l’Enfocament de Drets com a eina educativa per a la promoció de la infància. Aquesta s’ha basat en les necessitats formatives i ha tingut en compte les tres dimensions d’aprenentatge així com metodologies participatives com l’Aprenentatge Grupal i l’Aprenentatge Servei per tal de convertir-la en una proposta significativa i efectiva per als infants i adolescents i contribuir al seu desenvolupament com a subjectes de drets i a la seva autoprotecció.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/64220
European research projects
Collections
  • Tesis Doctorals [1310]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to