Show simple item record

dc.contributorLavega i Burgués, Pere
dc.contributorUniversitat de Lleida. Departament de Geografia i Sociologia
dc.creatorAndueza Azcona, Juan A.
dc.date.accessioned2018-06-15T07:08:00Z
dc.date.available2018-06-15T07:08:00Z
dc.date.issued2015-05-15
dc.identifierL.875-2015
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10803/306602
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/64211
dc.descriptionEl presente estudio pretende observar los efectos producidos por cuatro programas educativos (psicomotor, cooperación, cooperación-oposición y oposición) sobre las relaciones interpersonales. Esta investigación-acción se realizó con una muestra de 78 alumnos de tercero de educación primaria. El instrumento utilizado, a tal efecto, fue el cuestionario sociométrico, que se implementó anterior y posteriormente a cada programa con los tres grupos de estudio. Los resultados obtenidos mostraron que cada uno de los dominios de acción motriz genera efectos positivos y negativos sobre las variables que afectan a las relaciones interpersonales, produciendo tendencias diferentes en los alumnos en función del género y de la procedencia cultural. En este sentido, este estudio confirma que la Educación Física puede contribuir a la educación de las relaciones interpersonales, y promover escenarios de aprendizaje basados en la igualdad de oportunidades del alumnado evitando las discriminaciones por razón de género, procedencia cultural, competencia motriz o estatus social
dc.descriptionEl present estudi pretén observar els efectes produïts per quatre programes educatius (psicomotor, cooperation, cooperation-oposició i oposició) sobre les relacions interpersonals. Aquesta recerca-acció es va realitzar amb una mostra de 78 alumnes de tercer d'educació primària. L'instrument utilitzat a tal efecte tal, fou el qüestionari sociomètric, que es va implementar anterior i posteriorment a cada programa amb els tres grups d'estudi. Els resultats obtinguts van mostrar que cada un dels dominis d'acció motriu gènere efectes positius i negatius sobre les variables que afecten a les relacions interpersonals, produint tendències diferents en els alumnes en funció del gènere i de la procedència cultural. En aquest sentit, aquest estudi confirma que l'Educació Física pot contribuir a l'educació de les relacions interpersonals, i promoure escenaris d'aprenentatge basats en la igualtat d'oportunitats de l'alumnat evitant les discriminacions per raó de gènere, procedència cultural, Competència motriu o estatus social
dc.descriptionThe object of the study is to understand the effects of four educational programs (psychomotor, cooperation, cooperation-opposition and opposition), on interpersonal relations among students. This action research project was realise on a sample under study consisted of 78 students (42 girls and 36 boys) divided into three study groups which were classes of third year of primary students. The instrument used to carry out the study was a sociometric questionnaire, which was implemented prior to, and after finishing each teaching unit or module in each of the groups under study. The study results showed that motor actions generate both positive and negative effects on variables that may affect interpersonal relationships. The effects generated among students vary according to gender and cultural background. This study confirms that physical education can contribute to the education of interpersonal relationships, and also can promote learning scenarios based on equal opportunities for all students avoiding discrimination based on gender, cultural background, motor competence, or social status
dc.formatapplication/pdf
dc.format615 p.
dc.languagespa
dc.publisherUniversitat de Lleida
dc.rightsADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.sourceTDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subjectPlan de convivencia
dc.subjectRelaciones interpersonales
dc.subjectDominios de acción motriz
dc.subjectSociometría
dc.subjectAtención a la diversidad
dc.subjectCoexistence Plan
dc.subjectInterpersonal relationships
dc.subjectMotor action domains
dc.subjectSociometry
dc.subjectAttention to diversity
dc.subjectEducació física i esportiva
dc.subject373
dc.subject79
dc.titleEducar las relaciones interpersonales a través de la educación física en primaria
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record