Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • català 
    • English
    • català
    • español
  • Inicia la sessió
Repositori Obert UdL
Visualitza l'element 
  •   Inici
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • Visualitza l'element
  •   Inici
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The digitalisation of music classrooms in schools in Catalonia: study of and proposal for a general framework for integrating technology in music education

Thumbnail
Accediu als documents
Data de publicació
2015-04-14
Autor/a
Masdeu Yélamos, Eduard
Altres autors/es
Carrera, Xavier
Tolmos, Antoni
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Impacte


Logo de Web of Science    citacions a Web of Science

Logo d'Scopus    citacions a Scopus

Logo de Google Acadèmic  Google Acadèmic
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Aquesta investigació és un estudi descriptiu sobre la digitalització de les aules de música a les escoles públiques de Catalunya que té com a objectiu: (a) conèixer l’estat actual en què es troba la incorporació de les tecnologies a les aules de música de les escoles catalanes; (b) identificar els elements
i factors que mediatitzen la implementació de les tecnologies en l’ensenyament de l’educació musical i (c) elaborar, a partir de les anàlisis anteriors, una proposta de marc per a la integració de les tecnologies en l’ensenyament de l’educació musical (MITEM). Es crea un qüestionari electrònic que es fa arribar a 1371 centres educatius amb especialistes en educació musical, obtenint un 35,1% de respostes que configuren una mostra final de 482 escoles. Al darrer ítem del qüestionari (pregunta oberta) responen un 24,27% dels enquestats. Es realitzen també 16 entrevistes a experts nacionals i internacionals en l’àmbit de les tecnologies aplicades al camp de l’educació musical. Les conclusions de l’estudi - agrupades en quatre eixos (administracions educatives, centre educatiu, aula de música i especialista en educació musical) -, posen de manifest que: (a) les polítiques educatives d’integració de les tecnologies a les escoles disten força de les concepcions dels especialistes pel que fa a la manera de com impulsar l’ús efectiu de les tecnologies a les aules; (b) les escoles catalanes reflecteixen un nivell moderat d’adopció de les tecnologies dins les aules de música; (c) la utilització de les tecnologies en els processos educatius musicals està centrada principalment en activitats en les quals l’especialista en educació musical defineix i controla els espais d’aprenentatge i (d) l’especialista manifesta una actitud positiva envers la utilització de les tecnologies en els processos d’aprenentatge tot i la seva mancança formativa en l’ús de les tecnologies
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/64203
Col·leccions
  • Tesis Doctorals [1027]

Elements relacionats

Mostrant elements relacionats per títol, autor i matèria.

  • The Reactable: A Collaborative Musical Instrument for Playing and Understanding Music 

    Geiger, Günter; Alber, Nadine; Jordà, Sergi; Alonso, Marcos (Universitat de Lleida. Departament de Didàctiques EspecífiquesEdiciones Trea, 2010)
  • Historia y evolución de la radiofórmula musical española. Una visión general, musical y corporativa 

    Labarta Farró, Pascual (2018)
    Desde que las emisoras empezaron a emitir en España, la música fue un elemento común entre ellas. Primero, los oyentes podían escuchar a través de la radio música en directo que más tarde se sustituyó por la música ...
  • Final del II Concurs Musical "Sardanes a Ràdio Lleida", 1984 : proclamació i lliurament de premis : dia 4 de novembre de 1984 

    Autor desconegut (Universitat de Lleida, 1984)

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2019 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a
 

 

Explora

Tot el repositoriComunitats i col·leccionsPer data d'edicióAutorsTítolsMatèriesAquesta col·leccióPer data d'edicióAutorsTítolsMatèries

Estadístiques

Veure estadístiques d'ús

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2019 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a